Nu shoppen op afspraak verleden tijd is en de terrassen weer open zijn, slaken de winkeliers een zucht van opluchting. Maar wat blijkt: na een jaar run shoppen en online bestellen, is ons winkelgedrag onomkeerbaar veranderd. “De echte klap moet nog komen”, zeggen Katelijn Quartier en Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt . [naar artikel]
Nu shoppen op afspraak verleden tijd is en de terrassen weer open zijn, slaken de winkeliers een zucht van opluchting. Maar wat blijkt: na een jaar run shoppen en online bestellen, is ons winkelgedrag onomkeerbaar veranderd. “De echte klap moet nog komen”, zeggen Katelijn Quartier en Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt . [naar artikel]
Vroeger was het weggelegd voor een select clubje, maar nu kan bijna iedereen ook buiten de normale openingsuren gaan winkelen. Handig, en ook winkeliers zien er vooral voordelen in. “Wie op afspraak komt, die koopt.” Ook na corona? [naar artikel]
De coronacrisis heeft handelaars pijn gedaan in hun portemonnee, maar zorgt er ook voor dat ons winkellandschap er anders gaat uitzien, met populairdere buurtwinkels en boerenmarkten. En wat met de detailhandel in middelgrote steden? [naar artikel]
Nu de eerste grote coronastorm is gaan liggen, wil Hendrik Delaruelle, directeur van het Vlaams Welzijnsverbond, ervoor zorgen dat in de toekomst de kinderopvang, jeugdhulp of gehandicaptenzorg niet opnieuw vergeten wordt. ‘Er staan 20.000 mensen op een wachtlijst. Daar heeft corona niks aan veranderd.’ [naar artikel]
De coronapandemie zal tot blijvende veranderingen in het winkelgedrag leiden. Dat zegt Alan Jope, de topman van het Brits-Nederlandse concern... The post Consumentenreus Unilever: ‘Ook na corona blijven mensen meer hygiënische producten kopen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Thuiswerken zorgt ervoor dat we op een andere manier koffie drinken. Dat is een opvallende conclusie uit de kwartaalresultaten van... The post Hoe we koffie drinken is helemaal veranderd door corona appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ons winkelgedrag is erg veranderd sinds de coronacrisis en dat zal Colruyt geweten hebben. Voor het eerst sinds de jaren tachtig verliest de supermarktketen fors marktaandeel. Waar gaan we tegenwoordig dan wel liever winkelen? En wat is daar te vinden dat Colruyt niet heeft? “Ze zijn te laat op de kar gesprongen.” [naar artikel]
Nu het schooljaar is begonnen en de lockdown tot het verleden behoort, groeien de files op onze wegen weer aan. De drukte die we in pre-coronatijden ervaarden, lijkt plots teruggekeerd. Niet alleen op de wegen, maar ook in onze agenda en in ons hoofd. Maar is dat ook zo? Of heeft corona ons leven toch veranderd? De Nederlandse ontwikkelingspsycholoog Bertus Jeronimus is van dat laatste overtuigd. [naar artikel]
Nu shoppen op afspraak verleden tijd is en de terrassen weer open zijn, slaken de winkeliers een zucht van opluchting. Maar wat blijkt: na een jaar run shoppen en online bestellen, is ons winkelgedrag onomkeerbaar veranderd. “Enkel de retailers die het best zijn in winkelbeleving zullen deze crisis overleven”, zeggen Katelijn Quartier en Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt. [naar artikel]
De luchtvaartmaatschappijen zien de boekingen binnenstromen. We vliegen weer met zo velen en zo vaak dat de sector verwacht al tegen volgend jaar weer op het peil van vóór corona te zitten. Toch zijn de turbulente tijden voor de luchtvaart nog niet helemaal voorbij, en niet alleen door personeelstekort en kerosineprijzen. Want twee jaar pandemie heeft de manier waarop we vliegen voorgoed veranderd. [naar artikel]
De luchtvaartmaatschappijen zien de boekingen binnenstromen. We vliegen weer met zo velen en zo vaak dat de sector verwacht al tegen volgend jaar weer op het peil van vóór corona te zitten. Toch zijn de turbulente tijden voor de luchtvaart nog niet helemaal voorbij, en niet alleen door personeelstekort en kerosineprijzen. Want twee jaar pandemie heeft de manier waarop we vliegen voorgoed veranderd. [naar artikel]
In het voorjaar van 2020 vertelde een aantal mensen dagelijks in de krant over hun doen en laten in de ‘Corona-kronieken’. We vroegen acht van hen hoe ze nu na twee jaar terugkijken. [naar artikel]
Het communielam is nog een blijver, maar het traditionele feest in een zaal is passé. Sinds corona hebben we de charme van het outdoorfeesten ontdekt, zelfs al is het wat frisser. [naar artikel]
De tijd van lege pendeltreinen en zo goed als verlaten kantoorgebouwen is ondertussen weer een ver verleden. Dik twee jaar is het al geleden dat we massaal gingen telewerken, of plichtbewust met een groot boog om de collega’s liepen. Wat is er in die coronatijd voor jou veranderd? Zijn je verwachtingen over werk veranderd? En matchen ze nog met die van je werkgever? Onderzoekers Kathleen Vangronsvelt en Ans De Vos willen het voor een afsluitend onderzoek graag van u weten. [naar artikel]
De coronacrisis heeft de aankoopgewoontes van de Belg drastisch en mogelijk permanent veranderd, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van sectorfederatie Comeos, samen met de hogescholen Thomas More en de Haute Ecole Louvain. Hygiënemaatregelen blijken belangrijker dan ooit. Daarnaast geeft 33 procent van de bevraagden aan ook in de toekomst meer online te gaan kopen. Bij een bevraging tijdens de lockdown lag dat aantal op 30 procent. [naar artikel]
13 jaar aan ervaring met verkeer mag de vuilbak in bij Google. Corona heeft het verkeer zo hard veranderd dat... The post Corona dwingt Google om verkeersroutes anders te berekenen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Corona zette ons winkelgedrag serieus op z’n kop. Maar geld moet rollen, en dat zal het de komende maanden alleen maar meer doen. Hoe dichter het ‘normale leven’, hoe meer we zullen besteden aan wat we zo lang hebben moeten missen, zo blijkt uit een bevraging van handelsfederatie Comeos. Al blijft ook bij shoppers nog de vrees voor het virus: coronaveilig winkelen vinden we nu zelfs belangrijker dan een parkeerplek vlakbij. [naar artikel]
We stopten de voorbije vijftien maanden met handen geven en kussen, we probeerden afstand te houden van medemensen, droegen mondmaskers én wasten vaak onze handen. Maar blijven we dat ook na corona doen? Een groot deel van onze lezers, dat op HLN.be hierover een poll invulde, denkt van wél. Maar hoogleraar psychologie Dirk Hermans (KU Leuven) nuanceert: “Ik voorspel straks tal van ongemakkelijke situaties.” [naar artikel]
Corona zette ons winkelgedrag serieus op z’n kop. Maar geld moet rollen, en dat zal het de komende maanden alleen maar meer doen. Hoe dichter het ‘normale leven’, hoe meer we zullen besteden aan wat we zo lang hebben moeten missen, zo blijkt uit een bevraging van handelsfederatie Comeos in Het Laatste Nieuws. Al blijft ook bij shoppers nog de vrees voor het virus: coronaveilig winkelen vinden we nu zelfs belangrijker dan een parkeerplek vlakbij. [naar artikel]
Deze week verscheen "Tegendraads", de bundeling columns die Mia Doornaert recent schreef voor de krant De Standaard, met een inleidend essay over Europa na corona. Zelf is ze een veellezer én voorzitter van Literatuur Vlaanderen. Welke vijf boeken hebben haar leven veranderd? [naar artikel]
Vanavond zien we zes bekende gezichten terug op de dansvloer in ‘Dancing With The Stars: Merry Christmas’. Onder hen ook Ian Thomas, die helemaal klaar is voor zijn terugkeer. Corona heeft zijn lichaam veranderd, maar hij maakt zich op voor een nieuwe start. Hij is openhartig over zijn fysieke transformatie tijdens corona en geeft mee dat hij al 8 kilo is afgevallen. [naar artikel]
Samen Tegen Corona! Het coronavirus heeft ons dagelijkse leven veranderd. We moeten meer afstand nemen, maar gelukkig staan we er niet alleen voor.... [naar artikel]
Van voetballen is nu geen sprake, met dank aan corona. Ook sportjournalist Filip Joos zit thuis dezer dagen, en hij maakt er het beste van: “Af en toe iets schrijven. De kinderen opvangen. En lezen natuurlijk, ik vind áltijd tijd om te lezen.” Maar wat zijn de vijf boeken die z’n leven hebben veranderd? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.