Vanaf volgend jaar gaat Vlaanderen auto’s anders belasten. Er wordt dan gebruik gemaakt van de nieuwe CO2-meting volgens de zogenaamde WLTP-cyclus. Sommige wagens zullen zwaarder worden belast, andere weer lichter. De vrijstellingen voor plug-in hybrides en cng-wagens verdwijnen. Dat maakte Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele vrijdag bekend. [naar artikel]
De CO2-uitstoot zal vanaf 1 januari nog meer doorwegen in de fiscale behandeling van de bedrijfswagens. Zogenaamde valse hybrides, waarvan de elektrische aandrijving zo zwak is dat er vaak nauwelijks of geen gebruik van gemaakt wordt, zullen fiscaal afgestraft worden. De aftrekbaarheid van een bedrijfswagen zal vanaf 1 januari toenemen naarmate de CO2-uitstoot lager is. […] Het bericht Nieuw op 1 januari – “Valse” hybride bedrijfswagens worden zwaarder belast verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De KU Leuven en de UHasselt gaan vier jaar lang onderzoek doen naar hoe woningen worden belast. Met het project ReTax wil men alternatieve modellen aan de overheid aanreiken, die bijvoorbeeld ook kunnen aanzetten tot energie-efficiënt wonen of het effeciënter gebruikmaken van de beschikbare ruimte. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft de autofiscaliteit aangepast aan de nieuwe uitstoottest WLTP. Voor 30 procent van de nieuwe auto’s verhogen de belastingen, voor 70 procent van de nieuwe auto’s daalt de factuur. Er is vooral impact op de BIV. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
Vanaf 1 januari stijgen de belastingen voor bedrijfswagens op diesel en benzine. Het belastbaar voordeel van die auto’s stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de referentie-CO2-uitstoot, de gemiddelde uitstoot van nieuw ingeschreven wagens. Dat is vernomen bij het kabinet van minister van Financiën Vincent Van Peteghem. [naar artikel]
Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]
Een nieuw jaar, nieuwe regels en op 1 januari 2022 verandert er heel wat. Zo gaan de lonen flink omhoog, wordt de energiefactuur eenvoudiger en mogen energieleveranciers zogenaamde ‘slapende energiecontracten’ niet automatisch meer verlengen. Maar er is ook minder goed nieuws: je auto laten keuren wordt duurder, enkele banken verhogen de tarieven voor een zichtrekening en ook Proximus en Orange trekken hun prijzen op. Een overzicht. [naar artikel]
Op 1 januari treden er weer een hele rist veranderingen in voege. Zo gaan de nettolonen omhoog, wordt het geboorteverlof voor vaders en meemoeders opgetrokken naar 20 dagen, en verdwijnen paardencarrousels op de kermis. Verder wordt een consultatie bij de huisarts duurder, gaat het tarief voor drinkwater omhoog en verlaagt de premie voor zonnepanelen. Een overzicht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.