Twitter, Facebook, Instagram en YouTube vrezen dat hun platformen gebruikt zullen worden om foutieve informatie te verspreiden tijdens de Amerikaanse verkiezingsdag. Een pakket maatregelen moet chaos voorkomen. [naar artikel]
Oppositiekandidaat Martin Fayulu heeft de internationale gemeenschap opgeroepen om de andere oppositiekandidaat, Félix Tshisekedi, niet te erkennen, nadat het Grondwettelijk Hof zijn beroep tegen de uitslag heeft verworpen. Het Hof riep Tshisekedi officieel uit tot winnaar van de Congolese presidentsverkiezingen. Fayulu zegt dat hijzelf “de enige legitieme president” is. “Ik beschouw mezelf de enige legitieme […] Het bericht Verkiezingschaos in Congo is compleet verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twitter heeft een proefproject op poten gezet waarbij gebruikers tweets kunnen rapporteren die volgens hen misleidend zijn. Het bedrijf probeert zo desinformatie op zijn platform de kop in te drukken. ‘We geloven dat een door de gemeenschap gestuurde aanpak kan helpen.’ Het zogenoemde ‘Birdwatch’-project, dat nu getest wordt in de Verenigde Staten, is bedoeld om […] The post Twitter lanceert ‘Birdwatch’-forum om desinformatie te bestrijden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Twitter gaat in zee met persbureaus om desinformatie te bestrijden Twitter gaat samenwerken met de persbureaus Associated Press en Reuters om sneller geloofwaardige informatie te verstrekken op de sociale netwerksite en om de verspreiding van desinformatie in te perken. Via deze samenwerking wil de sociaalnetwerksite zijn “capaciteit vergroten om betrouwbare context toe te voegen aan gesprekken die op Twitter plaatsvinden”. Zo zullen Associated Press en […] Lees dit artikel: Twitter gaat in zee met persbureaus om desinformatie te bestrijden [naar artikel]
Meer dan 80 organisaties van over de hele wereld die aan factchecking doen, hebben een open brief gestuurd naar de directie van YouTube. Daarin roepen ze op tot doeltreffender maatregelen om desinformatie te bestrijden en bieden ze aan om met het videoplatform samen te werken. [naar artikel]
Meer dan 80 factchecking-organisaties van over de hele wereld hebben woensdag een open brief naar de directie van YouTube gestuurd. Daarin roepen ze op tot meer doeltreffende maatregelen om desinformatie te bestrijden en bieden ze aan om met het videoplatform samen te werken. [naar artikel]
Meer dan 80 factcheckorganisaties van over de hele wereld hebben een open brief naar de directie van YouTube gestuurd. Ze roepen het videoplatform en dochterbedrijf van Google op om meer en betere maatregelen te nemen om desinformatie aan te pakken. [naar artikel]
Donderdag vond in Antwerpen Media Fast Forward plaats, een studiedag van VRT in samenwerking met de KU Leuven campus Antwerpen en de Universiteit Antwerpen. Experten uit de academische wereld en het journalistieke beroepsveld verdiepten zich in ‘the war on truth’. Nepnieuws en desinformatie worden vaak in verband gebracht met sociale media. Professor Michaël Opgenhaffen (KU Leuven) doet onderzoek naar de relatie tussen nieuws, journalistiek en sociale media en was een van de gastsprekers in Antwerpen. [naar artikel]
Sociale media lijken een belangrijke rol te spelen in de Oekraïense strijd tegen Rusland. Vooral Twitter en Telegram spelen een belangrijke rol in de verspreiding van informatie en het ontkrachten van desinformatie. Echter blijft het moeilijk om feit van fictie te onderscheiden. Wereldwijd komen (burger)journalisten en onderzoekers online samen om verslag te doen van het […] [naar artikel]
De grote sociale mediagroepen, Facebook, Twitter en TikTok, gaan de nieuwe Europese gedragscode steunen om desinformatie op hun kanalen tegen te gaan. De Europese lidstaten zoeken naar manieren om groepen die propaganda en fake news verspreiden gemakkelijker op te sporen. Om de strijd tegen desinformatie tegen te gaan, klopte Europa aan bij de groten der […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.