Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Hoe vervoer je een vaccin op -70 graden over de hele wereld? Transporteconoom: "Dit is ongezien"

10/11/2020 - 11:26
"Dat er een Pfizer-vaccin in de pijplijn zit, is goed nieuws. Maar hoe vervoer je een vaccin dat bij -70 graden Celsius bewaard moet worden? De heilige graal ligt volgens transporteconoom Roel Gevaers (Universiteit Antwerpen) in droog ijs. Hij waarschuwt de overheid om niet te lang te wachten met de bestelling ervan. "Binnen dit en enkele maanden verwacht ik grote tekorten aan droog ijs", aldus Gevaers."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Hoe vervoer je een vaccin op -70 graden over de hele wereld? Transporteconoom: "Dit is ongezien" (10/11/2020 - VRT NWS)

Dat er een Pfizer-vaccin in de pijplijn zit, is goed nieuws. Maar hoe vervoer je een vaccin dat bij -70 graden Celsius bewaard moet worden? De heilige graal ligt volgens transporteconoom Roel Gevaers (Universiteit Antwerpen) in droog ijs. Hij waarschuwt de overheid om niet te lang te wachten met de bestelling ervan. "Binnen dit en enkele maanden verwacht ik grote tekorten aan droog ijs", aldus Gevaers. [naar artikel]


2. Transporteconoom: 'Niet akkoord gaan met blanco cheque' (15/03/2017 - De Tijd)

17:35 Transporteconoom Stef Proost (KU Leuven) toont zich kritisch tegenover het Oosterweelakkoord. [naar artikel]


3. Transporteconoom bezorgd: "Staking geeft Lufthansa alibi om terug te komen op autonomie Brussels Airlines" (14/05/2018 - VRT NWS)

De timing van de pilotenstaking van Brussels Airlines is slecht gekozen. Dat zegt transporteconoom Eddy Van de Voorde van de Universiteit Antwerpen in "De ochtend" op Radio 1. "Ik zou niet graag een stuk autonomie uit Brussel zien verdwijnen naar Düsseldorf of Frankfurt." [naar artikel]


4. Transporteconoom ziet oplossing voor stakingen op luchthaven: “Laat derde bagageafhandelaar toe” (29/10/2018 - Het Nieuwsblad)

Al voor de vijfde dag op een rij wordt gestaakt op de luchthaven van Zaventem. Het personeel van Aviapartner dat de bagage afhandelt op Brussels Airport weigert er te werken uit onvrede met de werkomstandigheden. Problemen die volgens Eddy Van de Voorde, transporteconoom aan UAntwerpen, opgelost kunnen worden door een derde speler op de markt te laten. [naar artikel]


5. Transporteconoom: “Goede zaak dat Brussels Airlines geen lagekostenmaatschappij wordt” (24/06/2019 - Het Laatste Nieuws)

Brussels Airlines zit niet langer onder de vleugels van low cost carrier Eurowings en wordt een volwaardige dochter van Lufthansa. Hoewel CEO... [naar artikel]


6. Transporteconoom over de Brusselse 'stadstol': 'Op zich geen probleem om Vlamingen te laten betalen voor de drukte die ze veroorzaken' (28/08/2019 - Knack)

De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]


7. Transporteconoom over Brusselse 'stadstol': 'Op zich geen probleem om Vlamingen te laten betalen voor de drukte die ze veroorzaken' (28/08/2019 - Knack)

De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]


8. "Biertrein" van AB InBev moet 5.000 vrachtwagens van Antwerpse ring halen, transporteconoom: "Druppel op hete plaat ” (28/10/2019 - VRT NWS)

Bierbrouwer AB InBev zal voortaan het grootste deel van zijn transport in de haven van Antwerpen per trein organiseren. Met een nieuwe treinverbinding wil het bedrijf vanaf volgend jaar 5.000 vrachtwagens van de overdrukke Antwerpse Antwerpse ring halen. Transporteconoom Thierry Van Elslander noemt het een mooi initiatief, maar de impact ervan zal heel klein zijn. [naar artikel]


9. Transporteconoom Eddy Van de Voorde: 'Brussels Airlines kan meer winst maken, maar niet onmiddellijk' (09/11/2019 - Knack)

Lufthansa Groep eist vanaf 2022 een bedrijfswinstmarge van 8 procent bij haar dochter Brussels Airlines. 'Volgens mij is dat haalbaar, maar niet vanaf het eerste jaar', zegt Eddy Van de Voorde, transporteconoom aan universiteit Antwerpen. [naar artikel]


10. Transporteconoom: “Coronacrisis wordt einde van goedkope pakjeslevering” (09/05/2020 - Het Nieuwsblad)

Stapelen de lege kartonnen dozen zich ook op bij u? Sinds het begin van de lockdown shoppen we collectief meer online en dat zullen we op langere termijn voelen in onze portefeuille. Dat zegt Roel Gevaers, transporteconoom aan de Universiteit Antwerpen. De reden? Het aandeel oversized pakjes – van meer dan 20 kilogram – dat we bestellen, verdriedubbelde. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!