De eerste werkweek na de kerstvakantie ziet er op. Twintig procent vertraging liepen de Limburgse bouwwerven op door buitenlandse bouwvakkers die bij hun terugkeer in quarantaine moesten. Het is niet zo erg dat er werven moesten worden stilgelegd. Als dat het geval was, dan kwam dat door het slechte weer. De Confederatie van de Bouwsector vraagt de overheid om begrip als bepaalde termijnen bij overheidsopdrachten niet gehaald worden. [naar artikel]
In 2016 waren de vrachtwagens afkomstig uit Polen, Litouwen, Roemenië en Bulgarije goed voor 20% van de inkomsten via de kilometerheffing. Sinds het derde trimester van 2020 steeg dat aandeel naar bijna 24%. Het aandeel van de Belgen bleef min of meer stabiel: dat steeg licht van 46% naar 46,6%. Wie zijn die Oost-Europeanen en hoe leven ze op onze wegen? [naar artikel]
De handel in het aandeel van luierproducent Ontex is vanmiddag om 13 uur hervat op de Brusselse beurs. Bij de hervatting klom het aandeel 40... [naar artikel]
01:04 Door het toenemende wantrouwen tegenover polls neemt het belang van politieke wedmarkten toe. Hoe werken ze en hoe betrouwbaar zijn ze? [naar artikel]
Bij winst wordt Yves Lampaert (32) de absolute recordhouder van Dwars door Vlaanderen, maar de boerenzoon beseft dat het voor zowel Soudal Quick-Step als hijzelf beter moet. “Ik hoop dat er nog winst in de benen zit.” [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) zijn even schadelijk voor het klimaat als vrachtwagens met dieselmotoren. Bovendien stoten ze ook veel meer schadelijke stoffen uit dan de constructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) maandag aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen roept de Europese Unie en Europese landen dan ook op om de voordelen voor vrachtwagens op LNG te schrappen. [naar artikel]
https://images0.persgroep.net/rcs/g7QMlKB1maYL2RPsr1ga-mvPZNg/diocontent/69061569/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90&format=jpg [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.