Child Focus heeft het jongerenplatform CyberSquad gelanceerd, zo maakte de organisatie woensdag bekend. Hiermee hoopt Child Focus jongeren een uitwisselingsplek te bieden, waar ze antwoorden en hulp kunnen zoeken over (online) problemen, maar die ook zelf hulp kunnen bieden. [naar artikel]
Vanaf vandaag staat CyberSquad.be online, een nieuwe website waar jongeren met vragen over moeilijke thema's terechtkunnen. Het moet een online plek worden voor en door jongeren, onder het motto "Never alone, together online". Ze kunnen er hulp zoeken, maar ze kunnen er anderen op basis van hun eigen ervaringen op het internet en sociale media ook zelf helpen. [naar artikel]
Sinds de start van de coronacrisis willen mensen elkaar steeds meer helpen, bijvoorbeeld om boodschappen te doen of het gras af te rijden. Het Antwerpse bedrijf Helpper, dat helpers en hulpbehoevenden met elkaar in contact brengt, heeft er dit jaar al 3.800 leden bijgekregen. [naar artikel]
Hoewel het systeem Child Alert-systeem sinds zijn lancering in 2011 nog maar twee keer werd gebruikt, acht Child Focus het systeem nog steeds nuttig. “We gaan het verder ontwikkelen, oefenen en handhaven”, zegt Child Focus-woordvoerder Dirk Depover vandaag. Child Alert is een communicatiesysteem dat door een magistraat geactiveerd wordt bij een verdwijning waar er kans […] [naar artikel]
Hoewel het systeem Child Alert-systeem sinds zijn lancering in 2011 nog maar twee keer werd gebruikt, acht Child Focus het systeem nog steeds nuttig. “Weg gaan het verder ontwikkelen, oefenen en handhaven”, zegt Child Focus-woordvoerder Dirk Depover vrijdag. [naar artikel]
De veelbesproken documentaire ‘Paola, côté jardin’ focuste niet alleen op het privéleven van de koningin (84) maar ook op haar inzet voor vermiste en misbruikte kinderen. CEO Heidi De Pauw van Child Focus werkte nauw samen met oud-erevoorzitster Paola en doet dat nu ook met haar opvolgster koningin Mathilde. “De betrokkenheid is bij beiden echt voelbaar.” [naar artikel]
Child Focus heeft vandaag een nieuwe, opmerkelijke campagne gelanceerd die aandacht vraagt voor seksuele uitbuiting: 'Schat je schatje'. Via een online tool kan elke ouder berekenen hoeveel zijn of haar kind waard zou zijn, wanneer het in handen valt van mensen met slechte bedoelingen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.