Corona heeft effect op de luchtwegen, maar ook op onze autowegen. Honderdduizenden salariswagens staan tegenwoordig gewoon thuis voor de deur. Volgens leasemaatschappijen verlengen bedrijven massaal de lopende contracten om het wagenpark wat goedkoper te maken en is er door corona meer interesse om tweedehands wagens en zelfs fietsen te huren. [naar artikel]
Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Hij draagt zwarte coltruien en ijsbeert enthousiast over het podium. En daar houden de overeenkomsten tussen de Japanse Masayoshi Son en zijn idool Steve Jobs niet op. Wie is de man die een miljard in taxibedrijf Uber investeert? [naar artikel]
Corona heeft effect op de luchtwegen, maar ook op onze autowegen. Honderdduizenden salariswagens staan tegenwoordig gewoon thuis voor de deur. Volgens leasemaatschappijen verlengen bedrijven massaal de lopende contracten om het wagenpark wat goedkoper te maken en is er door corona meer interesse om tweedehands wagens en zelfs fietsen te huren. [naar artikel]
Minstens vier mensen lieten afgelopen weekend het leven in het verkeer, waarvan drie op 24 uur tijd in de Vlaamse Ardennen. Ook elders in het land... [naar artikel]
06:49 De coronapandemie heeft ons meer doen fietsen, maar ondertussen blijft de bedrijfswagen omwille van het fiscaal voordeel almaar populairder. [naar artikel]
Verplicht telewerk of niet, ook vorig jaar groeide het aandeel van de werkende bevolking dat over een bedrijfswagen beschikt. “Werkgevers kunnen de waarde van zo’n wagen onmogelijk compenseren.” [naar artikel]
Elke maand vallen 20.000 boetes rechtstreeks in de bus van bestuurders met een bedrijfsauto. Door een nieuwe databank kan de politie namelijk in één seconde te weten komen wie achter het stuur zit. Tot een jaar geleden moesten agenten daarvoor wekenlang navraag doen bij de werkgever of leasemaatschappij. Het goede nieuws: nu de boete sneller volgt, is het afschrikeffect groter. Maar nu de baas niet meer weet wat we uitspoken op de baan, rijden we toch roekelozer. [naar artikel]
Elke maand vallen 20.000 boetes rechtstreeks in de bus van bestuurders met een bedrijfsauto. Door een nieuwe databank kan de politie namelijk in één seconde te weten komen wie achter het stuur zit. Tot een jaar geleden moesten agenten daarvoor wekenlang navraag doen bij de werkgever of leasemaatschappij. Het goede nieuws: nu de boete sneller volgt, is het afschrikeffect groter. Maar nu de baas niet meer weet wat we uitspoken op de baan, rijden we toch roekelozer. Dat meldt Het Nieuwsblad. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.