Spoorwegmaatschappijen uit Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland willen vanaf volgend jaar nieuwe internationale nachttreinverbindingen lanceren. Brussel zou in 2023 met de nachttrein verbonden worden met Berlijn en Parijs, zo werd van bronnen bij Deutsche Bahn vernomen. [naar artikel]
Deze zomer komt er een nieuwe nachttreinverbinding tussen de Duitse hoofdstad Berlijn, en de Scandinavische steden Kopenhagen en Stockholm. Dat maakte de Franse spoorwegmaatschappij Transdev vandaag bekend, die de lijn uitbaat via haar Zweedse dochter Snälltåget. [naar artikel]
De spoorwegmaatschappijen uit Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland willen vanaf 2021 nieuwe grensoverschrijdende nachttreinverbindingen lanceren. Ze zullen daar dinsdag een intentieverklaring over ondertekenen, zo blijkt vrijdag uit een uitnodiging voor een persconferentie van Deutsche Bahn en het Duitse ministerie van Transport. [naar artikel]
Er zullen deze zomer nog geen nachttreinen rijden vanuit Brussel, via Amsterdam, naar Berlijn, Dresden en Praag. Een nieuwe richtdatum is er nog niet, zo staat op de website van de Nederlands-Belgische start-up European Sleeper. Dinsdag kondigde daarentegen Deutsche Bahn en zijn Franse tegenhanger SNCF aan een snelle en rechtstreekse treinverbinding tussen de hoofdsteden Berlijn en Parijs te plannen. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappijen uit Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland willen vanaf volgend jaar nieuwe internationale nachttreinverbindingen lanceren. Brussel zou in 2023 met de nachttrein verbonden worden met Berlijn en Parijs. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappijen uit Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland willen vanaf volgend jaar nieuwe internationale nachttreinverbindingen lanceren. Brussel zou in 2023 met de nachttrein verbonden worden met Berlijn en Parijs, zo werd van bronnen bij Deutsche Bahn vernomen. [naar artikel]
Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) wil het aantal mandaten in de hoofdstad doen dalen. Volgens een rapport van de VUB en ULB kan daarmee miljoenen bespaard worden. Pijnpunt: vooral Nederlandstalige politici dreigen niet langer verkozen te raken na een hervorming. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.