Een banaal verkeersongeval op een autosnelweg kan urenlang fileleed veroorzaken. Twee gespecialiseerde drones moeten ervoor zorgen dat de weg sneller kan worden vrijgemaakt. de federale wegpolitie krijgt de drones ter beschiikking van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
Rekeningrijden is een effectieve maatregel om bij fileproblemen het autoverkeer op de wegen te verminderen en de gemiddelde verplaatsingssnelheid [naar artikel]
Maak parkeren in steden duurder en laat meer mensen thuis werken. Die maatregelen stelde verkeersexpert Hajo Beeckman voor tijdens 'Het [naar artikel]
Twee records gebroken deze week: november is de ergste filemaand en 2017 het ergste filejaar ooit. Het dunne laagje sneeuw zorgde donderdag voor een zelden geziene chaos en nam meteen alle twijfel weg. 2017 is een jaar voor de geschiedenis, zei een verkeersspecialist. Het valt te vrezen dat 2018 dat ook zal zijn, want er is geen enkele aanwijzing dat de files volgend jaar korter worden. Hoe schadelijk ook voor onze economie, ons milieu en onze gezondheid, files horen nog een hele tijd bij ons leven en we zullen er moeten mee leren leven. [naar artikel]
Niet met extra rijstroken, wel met slimme planning van winkelcentra [naar artikel]
14:56 In maart, toen de coronacrisis uitbrak, waren de per dag geregistreerde files samen 40 procent korter dan in dezelfde maand vorig jaar. Het aantal verloren uren werd gehalveerd. [naar artikel]
In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Volgende week zou het in de havens van Antwerpen en Zeebrugge, en de andere Europese havens, extra druk kunnen worden, nu het scheepvaartverkeer in het Suezkanaal weer kan hernemen. Bijna een week lang blokkeerde de Ever Given het kanaal, nadat het was gestrand op de oever. Honderden vrachtschepen moesten daardoor wachten om door het kanaal te varen. Nu dat weer kan, zal het in de havens van bestemming zeer druk worden, omdat er meer containerschepen tegelijkertijd zullen toekomen. [naar artikel]
Nog nooit stonden we zo veel in de file. 2023 klopt alle records, en dat ondervinden Steven Gordts (44) en Nicky Aerts (33) elke dag. Twee uur extra op de baan is geen uitzondering. “Alleen tijdens corona was het zalig om te rijden.” [naar artikel]
De federale wegpolitie krijgt twee gespecialiseerde drones van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) ter beschikking om [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.