Oost-Vlamingen kiezen steeds vaker voor streekbier in de plaats van bier van een grote brouwer. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische brouwers. Zij verkopen sinds de eerste lockdown tot 7 procent meer streekbier aan particulieren. De meerverkoop maakt de verliezen door de horecasluiting en de annulatie van evementen evenwel niet goed. "Het is een klein lichtpuntje in deze duistere tijden." [naar artikel]
De Landelijke Gilde van Molenstede houdt vandaag, zaterdag 1 april, een bierdegustatieavond. Je kan er proeven van een serie kwaliteitsbieren. [naar artikel]
De verkoop van pils daalt al jaren en krijgt het door de coronacrisis nog harder te verduren. Dat meldde Het Nieuwsblad. Bierbrouwers wijzen op een daling van 80 procent. Het ziet er niet naar uit dat het tij snel zal keren. [naar artikel]
De bierproefclub De Witte Kragen uit Dilsen-Stokkem promoot acht weken lang streekbieren op de Stokkemse Smokkelmarkt. “Elke zondag promoten we streekbieren om ze meer bekendheid te geven bij de bevolkingâ€, zegt voorzitter Jan Braun. “De Witte Kraag Trippel is mijn lievelingsbier. Het is een bier van 9%. Vandaag promoten we ook de Jan Van Eyck met 8% en de Dikke Jan Trippel met 7%. Onze club telt 60 leden en elke week zijn we present om het gezellig te maken op de Smokkelmarkt.†[naar artikel]
Bij Brouwland in Beverlo wordt er dit weekend een hopfest georganiseerd. Vandaag kan je er terecht voor lezingen en natuurlijk ook proeverijen. Door corona kon het evenement twee jaar op rij niet doorgaan. Maar de lockdown is volgens verschillende brouwers ook de reden van het huidige succes. Mensen kopen veel meer bij lokale handelaars. Dit jaar zoekt Hopfest naar de verschillen tussen Klassieke Belgische bieren en het Hopgeweld uit Amerika. [naar artikel]
Huwelijksleverancier Salino.be organiseerde onlangs een webinar voor bruiden om hen advies te geven tijdens deze bizarre tijden. Niet veel later... [naar artikel]
De zopas gepubliceerde financiële cijfers van de Amerikaanse speelgoedreus Hasbro geven een unieke kijk in de speelgoedmarkt tijdens de voorbije... The post Bordspellen als Monopoly winnen aan populariteit tijdens coronacrisis appeared first on Business AM. [naar artikel]
Er zijn nooit zoveel gezelschapsspelletjes en puzzels verkocht als in deze coronacrisis. Vooral met de feestdagen hebben we blijkbaar de kaarten geschud of een bordspel uitgehaald. "Er is dan ook weinig anders te doen en het schept een band," zegt Het Spelhuis in Zonhoven, Limburgs marktleider in het betere gezelschapsspel. De omzet steeg in 2020 ondanks twee sluitingen tijdens de lockdowns met ruim twintig procent. Volgende maand verhuist het magazijn dan ook naar het industrieterrein. Goed voor een verzesvoudiging in oppervlakte. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.