Het gemeentebestuur van Mol reageert verontwaardigd op het bericht dat de Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij De Lijn overweegt om de meer vervuilende bussen naar landelijke gemeentes zoals Mol te sturen. Dat zeggen de Molse burgemeester Paul Rotthier (CD&V) en schepen voor Mobiliteit Paul Vanhoof (sp.a) in een persbericht. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Mol reageert verontwaardigd op het bericht dat de Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij De Lijn overweegt om de meer vervuilende bussen naar landelijke gemeentes zoals Mol te sturen. Dat zeggen de Molse burgemeester Paul Rotthier (CD&V) en schepen voor Mobiliteit Paul Vanhoof (sp.a) in een persbericht. “De vervuilende bussen zijn niet welkom in Mol.” [naar artikel]
De pachters van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn die de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen aandoen, rijden met een vijftigtal bussen die niet voldoen aan de voorwaarden om gratis in de LEZ te mogen rijden. [naar artikel]
“De communicatie over de beslissing om bussen naar provinciesteden zoals Mol, Westerlo, Heist-op-den-Berg, Tremelo of Aarschot te verkassen, omdat ze in Antwerpen door het invoeren van de lage-emissiezone niet langer mogen rondrijden wegens te vervuilend, is ongelukkig geweest”, geeft Astrid Hulhoven, woordvoerder van De Lijn, toe. “We hadden de steden en gemeenten, die toch onze partners op het terrein zijn, moeten inlichten en dat is niet gebeurd.” [naar artikel]
De pachters van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn die de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen aandoen, rijden met een vijftigtal [naar artikel]
09:20 De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. De Vlaamse Vervoersmaatschappij kreeg daarvoor afgelopen jaar 101 boetes die haar 35.350 euro kostten. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. Daardoor moest de vervoersmaatschappij dit jaar 35.350 euro betalen (voor 101 boetes). Dat blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex opvroeg bij Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), schrijft Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone (LEZ) van Brussel en moest dit jaar 35.350 euro betalen voor 101 boetes. Pas rond 2025 zouden er alleen nog elektrische bussen in onze stadskernen rondrijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.