Krijg jij een bedrijfswagen of salariswagen van je werkgever of onderneming? Dan weet je ongetwijfeld dat die belast wordt als een ‘voordeel van alle aard’. De overheid beschouwt dat immers als een extra verloning in natura, en dus moet je daar belasting op betalen. Onze belastingexpert Michel Maus licht toe hoe de ingewikkelde berekeningsmethode in elkaar zit en wat er verandert in 2021. [naar artikel]
Naar jaarlijkse traditie treden er bij het begin van een nieuw jaar tal van veranderingen in werking. Heel wat daarvan hebben een impact op onze financiën. Met sommige doen we ons voordeel, aan andere scheuren we onze broek. Een overzicht van wat er allemaal verandert aan je verloning en mobiliteit. [naar artikel]
Een huurhuis dat in België verhuurd wordt als woning, mag niet zomaar belast worden op het kadastrale inkomen. Dat heeft het Europees Hof voor Justitie geoordeeld. In het vonnis staat te lezen dat er geen onderscheid mag zijn met Belgische belastingplichtigen die in een ander EU-land een huurwoning bezitten, en wel belast worden op de werkelijke huurinkomsten. Moet het systeem vervangen worden en zit er met andere woorden een belastingverhoging aan te komen voor jou als verhuurder? Onze belastingexpert Michel Maus licht toe. “Noem dit gerust politiek verzuim.” [naar artikel]
De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]
Het plan van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) om de belastingen op het ‘voordeel van alle aard’ (VAA) op bedrijfswagens aan te passen, kon nog niet worden goedgekeurd binnen de regering. Gevolg: de belasting zal pas in februari kunnen worden doorgerekend. De essentie: De regering wordt ingehaald door de realiteit. Politieke spelletjes Concreet: […] [naar artikel]
Het kernkabinet heeft (nog) geen akkoord bereikt over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens. Dat vernemen de redacties van HLN en VTM NIEUWS. De federale topministers hebben wel nog altijd de intentie om een akkoord te bereiken. [naar artikel]
De federale regering heeft dan toch nog een akkoord over de fossiele bedrijfswagens uit de brand kunnen slepen. Dat meldt het kabinet van premier Alexander De Croo (Open Vld). Een belastingverhoging wordt grotendeels ongedaan gemaakt. In ruil wordt het goedkoper om met de fiets of trein naar het werk te gaan. [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
De belastingdruk op fossiele bedrijfswagens zal niet fors verhogen. Daarover bereikte de federale regering een akkoord dat deel uitmaakt van een groter pakket waarbij elke regeringspartij haar achterban pleziert. Door Ewald Pironet The post Akkoord belasting fossiele bedrijfswagens: elke regeringspartij haar trofeetje appeared first on Knack. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.