Infrabel laat werken uitvoeren voor de elektrificatie van de spoorlijn Hasselt-Mol. Deze werken worden 's nachts uitgevoerd en kunnen geluidshinder veroorzaken.De werken zullen uitgevoerd worden in de periode tussen 11 januari en 31 juli 2021 en kunnen geluidshinder veroorzaken. Omdat het technisch onmogelijk is om deze werken overdag uit te voeren, zal er gewerkt worden tussen 23.00 en 6.00 uur.Het werk bestaat voornamelijk uit het afrollen en ophangen van de bovenleidingen. De totale werfzone beslaat 40 km en het is lastig om op voorhand te zeggen wanneer er op welke plaats gewerkt zal worden. Door uitzonderingen kan dit ook op het laatste moment nog wijzigen. Daarom is de periode van de werken erg breed vastgesteld.De dienstregeling komt hierdoor in principe niet in het gedrang. SB [naar artikel]
Tijdens het weekend van 28 en 29 november werkt Infrabel aan het spoor. Infrabel gaat verder met de aanleg van de voedingskabels en vernieuwing van de wissels voor de elektrificatie van de spoorlijn 15 Mol - Hasselt.Door deze werken zal het treinverkeer worden aangepast tussen Mol en Hasselt.Een bus vervangt de treinen tussen Mol en Leopoldsburg (in beide richtingen). De vertrektijden worden aangepast. SB [naar artikel]
HasseltNa de werken aan de spoorlijn Mol-Hamont wordt er nu ook aan de spoorlijn Hasselt-Mol gewerkt. Eind 2022 moet die over de volledige lengte geëlektrificeerd zijn, waardoor alle passagierslijnen in Limburg geschikt zullen zijn voor elektrische treinen. Dat moet het comfort, de bedrijfszekerheid en het milieu ten goede komen. [naar artikel]
In het station van Leopoldsburg zijn donderdagvoormiddag de werken voor de elektrificatie van de spoorlijn Hasselt-Mol officieel begonnen. In aanwezigheid van de federale en Vlaamse ministers van Mobiliteit François Bellot (MR) en Ben Weyts (N-VA) werd de eerste dwarsligger gelegd waaraan de bovenleidingen bevestigd zullen worden. Tegen eind 2022 moeten zo het hele Limburgse spoorwegnet geschikt zijn voor elektrische treinen. [naar artikel]
Vanaf dit weekend worden er gedurende elf weken, vooral tijdens de weekends, onderhouds- en vernieuwingswerken uitgevoerd op spoorlijn 34 die Hasselt met Tongeren verbindt. Ook ‘s nachts wordt er doorgewerkt. [naar artikel]
Een 42-jarige arbeider is woensdag rond 13.30 uur gewond geraakt tijdens werken aan de spoorlijn Hasselt-Diest. In de Spoorwegstraat in Lummen werd hij geraakt door een rupskraan die gebruikt werd voor het graven van sleuven. De man werd onder begeleiding van een mugteam naar het ziekenhuis gebracht. [naar artikel]
Geeft de Diepenbeekse raad maandagavond groen licht aan Infrabel om de overwegen in de gemeente, op spoorlijn 34 tussen Hasselt en Luik, af te schaffen? En hoe zal het bestuur reageren op de hernieuwde vraag van Johny Machiels (PUUR) die wil weten hoe het nu zit met de uitbetaling van de sportsubsidies? De sportverenigingen blijven daarop wachten terwijl ze wel al facturen voor huurgelden van de gemeente voorgeschoteld krijgen. Sommige sportverenigingen hebben het stilaan moeilijk om te overleven, zo blijkt. De Diepenbeekse gemeenteraad is vanaf 20 uur live te volgen. [naar artikel]
Tussen Hasselt en Genk rijden sinds zaterdagmorgen geen treinen doordat koperdieven belangrijke kabels van de seininrichting hebben doorgeknipt. Er werden ook kabels gestolen. Door de schade is seininrichting verstoord en is geen treinverkeer mogelijk. Reizigers kunnen een vervangbus nemen. [naar artikel]
Het treinverkeer op spoorlijn 50A tussen Gent en Brugge zal komend weekend onderbroken zijn wegens belangrijke vernieuwings- en moderniseringswerken. Dat meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel donderdag. Vanaf maandagochtend verloopt het treinverkeer opnieuw normaal. [naar artikel]
Infrabel werkt aan de elektrificatie van de spoorlijn 15 tussen Mol en Beverlo. Deze werken zullen geluidshinder veroorzaken. Infrabel elektrificeert spoorlijn 15 tussen het station van Mol en dat van Beverlo. In een eerste fase trillen ze palen in de grond. Aansluitend plaatsen ze palen, bouwen ze constructies en rollen ze kabels af. De werken starten vanaf 19 augustus. In augustus en de eerste drie weken van september wordt er gewerkt tussen Mol en Leopoldsburg. Vervolgens wordt er tot eind oktober over de volledige lengte in Leopoldsburg gewerkt. Meer info vind je op www.infrabel.be Nog vragen? Mail naar [email protected] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.