Terwijl de automobielindustrie aan een verschroeiende tempo nieuwe geëlektrificeerde modellen op de markt brengt, zou men bijna vergeten dan er ook nog verbrandingsmotoren zijn. En die moeten voldoen aan steeds strengere uitstootnormen. De volgende luistert naar de naam Euro 7 en zou in 2025 van kracht worden. Die norm zal zo streng zijn dat automobielconstructeurs nu al aan de alarmbel hangen. Maar is dat terecht? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
Toekomstige auto’s zullen moeten voldoen aan strengere uitstootnormen. Die normen dicteren vanaf 2025 dus hoe de automarkt eruit zal zien. Benzines en diesels moeten nog zuiverder worden, maar ook voor elektrische auto’s worden de eerste beperkingen van kracht. En natuurlijk zullen er gevolgen zijn voor het budget. Onze mobilteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er allemaal verandert. [naar artikel]
Toekomstige auto’s zullen moeten voldoen aan strengere uitstootnormen. Die normen dicteren vanaf 2025 dus hoe de automarkt eruit zal zien. Benzine- en dieselwagens moeten nog zuiverder worden, maar ook voor elektrische auto’s worden de eerste beperkingen van kracht. En natuurlijk zullen er gevolgen zijn voor het budget. Onze mobilteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er allemaal verandert. [naar artikel]
21:12 De Europese automakers verzetten zich met hand en tand tegen de nieuwe uitstootregels die de Europese Unie vanaf 2025 invoert. [naar artikel]
De International Council on Clean Transportation (ICCT) testte 541 dieselauto’s van 145 modellen op de weg, in plaats van in een laboratorium. Wat bleek? Bijna geen enkele van die wagens haalt de Europese normen qua vervuilende uitstoot. Geen enkele geteste Euro 5-diesel (auto’s van gefabriceerd tussen 1 januari 2011 en 1 september 2015) voldoet aan de normen, […] The post 90% van de dieselwagens overschrijdt spectaculair de uitstootnorm appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
09:05 Nieuwe vrachtwagens moeten tegen 2025 15 procent minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019. Tegen 2030 moet dat 30 procent minder zijn. [naar artikel]
Het Europees Parlement en de Raad hebben vanochtend een voorlopig akkoord bereikt over strikte emissienormen voor vrachtwagens. Het is de eerste keer dat Europa beperkingen zou opleggen aan de uitstoot van vrachtwagens. Die zouden 30 procent minder moeten uitstoten tegen 2030. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.