Normaal gezien trekken heel wat Limburgers tijdens de krokusvakantie naar wintersportgebieden, maar die zien er vandaag doods uit. De coronamaatregelen zijn er streng. In Oostenrijk mogen enkel inwoners en professionele skiërs op de pistes en die moeten een negatieve coronatest voorleggen. De Hasseltse Caroline Knapen runt in Oostenrijk een hotel en in de winter is haar hotel normaal volgeboekt. De Limburgse ziet de situatie met lede ogen aan. In mei hoopt ze opnieuw gasten te mogen ontvangen. [naar artikel]
De Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz heeft woensdagmiddag een persconferentie gehouden waarop aangekondigd werd dat skipistes vanaf 24 december weer beperkt open kunnen. Hotels blijven dicht tot 7 januari. De rode draad is duidelijk: buitenlandse toeristen voorlopig nog op afstand houden. [naar artikel]
Een bittere pil voor vele wintersporters in Oostenrijk. Door de hoge temperaturen liggen een heleboel skigebieden er opvallend groen bij. Zo bewijzen ook videobeelden van de Nederlandse Nynke Boorsma, die zaterdag vanuit een skilift vastlegde hoe op sommige gebieden totaal geen sneeuw ligt. Gelukkig is er beterschap in zicht: vanaf zondag wordt opnieuw sneeuw verwacht in de skigebieden. [naar artikel]
Dieven hebben ingebroken in liefst 70 auto’s die geparkeerd stonden op een hotelparking vlakbij de luchthaven van Charleroi. Maar daar moeten de gasten niet over klagen, vindt de uitbater van het hotel. “Zo’n autoruitje, dat kost toch twee keer niets”, zegt hij in Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Dat een hotel goudvissen verhuurt aan eenzame gasten, zint niet iedereen. Vooral niet omdat de vissen geen aquarium krijgen, maar een ronde visbokaal. “Eigenlijk zou de verkoop van dat soort bokalen verboden moeten worden.” [naar artikel]
Brussels Airlines vliegt niet meer naar de Egyptische vakantiestad Sharm-el-Sheikh. “Ik val uit de lucht”, zegt Christophe Lambrecht. Hij is... [naar artikel]
Hoteluitbater Marriott International voert een onderzoek naar ongeoorloofde toegang tot het reserveringssysteem van de internationale hotelketen... [naar artikel]
Hoteluitbater Marriott International voert een onderzoek naar ongeoorloofde toegang tot het reserveringssysteem van de internationale hotelketen... [naar artikel]
Anno 2019 kunnen gasten door hun online reviews een hotel of restaurant maken of breken. Een hoteleigenares uit het Nederlandse Amersfoort pikt het niet langer en dient de kritische gasten van repliek. Zo heeft ze mensen in een recensie op hun recensies mensen als onder ‘valse feeks’ en ‘gierige krent’ omschreven. “Als er een lijst […] Het bericht Nederlandse hoteluitbater dient slechte recensenten van antwoord: “Valse feeks” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hotels die hun deuren openen voor daklozen. Veel uitbaters moeten er niet aan denken. Maar er zijn uitzonderingen. Zoals ’t Putje in Brugge. ‘Nog nooit zo’n proper cliënteel gehad.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.