De werven van Oosterweel op Linkeroever en in Zwijndrecht draaien op volle toeren. Om je een stand van zaken te geven, gaan we een kijkje nemen ‘Op de Werf’. Vandaag: het ecoduct aan het knooppunt Sint-Anna, aan de E34. [naar artikel]
De werven van Oosterweel op Linkeroever en in Zwijndrecht draaien op volle toeren. Vooral afgelopen zomer zijn de werken er op kruissnelheid gekomen. Vandaag is ongeveer een vijfde van de werken uitgevoerd. Om je een stand van zaken te geven, gaan we de komende weken een kijkje nemen ‘Op de Werf’. Vandaag: knooppunt Antwerpen-West. [naar artikel]
De verkeerssituatie op en rond het Sint-Annaknooppunt op Linkeroever verandert maandag fel. Het wordt dus even wennen en opletten. Waar tot voor kort nog auto’s reden, is er nu een werf en omgekeerd. [naar artikel]
Het nieuwe knooppunt ‘Sint-Anna’ op Linkeroever wordt komend weekend in gebruik genomen. Het verkeer tussen de E34 (Zelzate) en de Antwerpse Ring rijdt vanaf dan op definitieve rijbanen. Ook een deel van de parallelweg, tussen de park-and-ride Linkeroever en de nieuwe oprit Linkeroever, verschuift. [naar artikel]
De eerste serieuze werken voor de Oosterweelverbinding zijn donderdag van start gegaan in Antwerpen, en meteen is grote verkeerschaos ontstaan. Urenlang aanschuiven was het voor de bestuurders die zich ondanks de waarschuwingen toch massaal in de files waagden. “Er is Oosterweelmoeheid”, proberen specialisten dat te verklaren. “Maar ook coronamoeheid. En spotjes op de radio moeten prioritair zijn.” [naar artikel]
Zonder onverwachte hindernissen starten in het voorjaar van 2018 de werken aan de Oosterweelverbinding op Linkeroever en in Zwijndrecht. Het is een klus die 386 miljoen euro kost en 4,5 jaar zal duren. [naar artikel]
De kans dat de werken aan de Oosterweelverbinding u de komende jaren minstens één keer zullen ergeren, is reëel. Dan maar met de trein naar Antwerpen? Of lukt het toch met de auto? Een handleiding. [naar artikel]
In het door de storm van augustus fel gehavende Sint-Annabos op Linkeroever lopen al een tijdje mensen met warmtesensoren en minuscule camera’s rond. Ze zijn op zoek naar de verblijfplaatsen van de ruige dwergvleermuis, een beestje dat amper de grootte van een ouderwets luciferdoosje heeft en bovendien beschermd is. De beestjes moeten het bos uit, want tegen het einde van dit jaar wordt een groot deel van het Sint-Annabos gekapt om plaats te maken voor een werf van de Oosterweelverbinding. [naar artikel]
De werven van Oosterweel op Linkeroever en in Zwijndrecht draaien op volle toeren. Vooral afgelopen zomer zijn de werken er op kruissnelheid gekomen. Vandaag is ongeveer een vijfde van de werken uitgevoerd. Om je een stand van zaken te geven, gaan we de komende weken een kijkje nemen ‘Op de Werf’. Vandaag: het nieuwe P&R-gebouw in Zwijndrecht. [naar artikel]
De leefbaarheid van onze straten kan via een reeks gerichte ingrepen sterk worden verbeterd. Dat is wat de derde editie van het burgerwetenschapsproject Straatvinken aantoont. Aan de hand van een bevraging waaraan bewoners van bijna 1.700 straten in Vlaanderen deelnamen, stelde Straatvinken een leefbaarheidsbarometer op. “Een concrete tool waar lokale overheden en burgers mee aan de slag kunnen”, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.