De NMBS – van alle markten thuis – verhuurt in het station Brussel-Zuid voortaan paraplu’s aan treinreizigers die niet onbeschermd door de regen naar huis willen. [naar artikel]
De NMBS spendeert jaarlijks meer dan 100.000 euro aan het manueel tellen van treinreizigers. “Waanzin”, vindt Open Vld-Kamerlid Christian Leysen. “Dat moet anno 2020 toch op een digitale manier kunnen?” [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS laat externe partijen voortaan toe om digitaal treintickets te verkopen. "We verwachten dat we de komende weken en... [naar artikel]
De reizigersverenigingen TreinTramBus en Navetteurs.be schieten het recentste ontwerp voor de nieuwe beheersovereenkomst van spoorwegmaatschappij... [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft een nieuw instrument ontwikkeld om de stiptheid van de treinen op te volgen. Reizigers kunnen voortaan de stiptheid van hun eigen traject dag per dag nagaan, zo heeft de NMBS donderdag aangekondigd. [naar artikel]
De NMBS werd de voorbije drie jaar geconfronteerd met een tiental lekken van persoonsgegevens. Dat bevestigt de federale minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). Uit voorzichtigheid is hij karig met details. Ook de Belgische spoorwegen zijn het doelwit van cyberaanvallen. Met de apps die de NMBS aan reizigers aanbiedt of de slimme infrastructuren die spoornetbeheerder […] The post Datalekken bij NMBS: cybercriminelen viseren gegevens treinreizigers appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanmiddag wordt het treinverkeer een tijdlang stilgelegd in een groot stuk van het land. Veel reizigers hebben kritiek op de NMBS, omdat die de beslissing pas om 11 uur vanmorgen gecommuniceerd is, toen veel mensen al met de trein vertrokken waren. In Nederland bijvoorbeeld is gisteren al beslist dat er vandaag geen treinen gingen rijden. Ook uit politieke hoek komt er kritiek. [naar artikel]
Reizigersorganisatie TreinTramBus krijgt de laatste weken dagelijks klachten van reizigers over ingekorte treinen. Daardoor zitten treinen overvol en hebben reizigers geen zitplaats, zo meldt VRT NWS. Spoorwegmaatschappij NMBS bevestigt aan Belga het probleem en wijt het aan te late leveringen van nieuw materieel. [naar artikel]
Treinreizigers met beperkte mobiliteit kunnen voortaan de applicatie NMBS Assist gebruiken om assistentie te reserveren in de Belgische treinstations. De nieuwe app moet het eenvoudiger maken voor deze reizigers om door het land te reizen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.