Het Belang van Limburg

Recensie: ‘The Witches’, vooral voor kinderen die niet snel bang zijn

18/03/2021 - 06:09
"Regisseur Robert Zemeckis veranderde na de Back to the Future-films in een droge techneut. Zijn versie van The Witches, het kindersprookje van Roald Dahl dat ooit (beter) verfilmd werd door Nicolas Roeg, is opnieuw zo’n speciale effecten-Hollywoodfilm waarin frisse humor ontbreekt. Waardoor Zemeckis een deel van zijn volwassen publiek verliest. Problematisch is ook de al te nadrukkelijke antiracistische thematiek (rijke blanke vrouwen belagen arme Afro-Amerikanen). Maar kinderen zullen The Witches wel smaken. Alleen zou het kunnen dat de goed gecaste opperheks (Anne Hathaway) hen in hun dromen komt bezoeken. "

1. Recensie: ‘The Witches’, vooral voor kinderen die niet snel bang zijn (18/03/2021 - Het Belang van Limburg)

Regisseur Robert Zemeckis veranderde na de Back to the Future-films in een droge techneut. Zijn versie van The Witches, het kindersprookje van Roald Dahl dat ooit (beter) verfilmd werd door Nicolas Roeg, is opnieuw zo’n speciale effecten-Hollywoodfilm waarin frisse humor ontbreekt. Waardoor Zemeckis een deel van zijn volwassen publiek verliest. Problematisch is ook de al te nadrukkelijke antiracistische thematiek (rijke blanke vrouwen belagen arme Afro-Amerikanen). Maar kinderen zullen The Witches wel smaken. Alleen zou het kunnen dat de goed gecaste opperheks (Anne Hathaway) hen in hun dromen komt bezoeken. [naar artikel]

2. Anne Hathaway zegt sorry na ophef over film ‘The Witches’: “Ik wilde mensen met een beperking niet kwetsen” (06/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

Anne Hathaway (37) heeft haar excuses aangeboden aan kijkers die boos zijn over de film ‘The Witches’. De actrice schrijft op Instagram dat het niet haar bedoeling was om mensen met een lichamelijke beperking te kwetsen met haar personage dat “verschillen aan haar ledematen” heeft. [naar artikel]

3. The Dance Factory kiest voor 'Witches – de musical' (20/05/2019 - Het Belang van Limburg)

Vorig weekend had dansschool The Dance Factory haar succesvolle optreden in cultuurcentrum De Bogaard. Voor deze jaarlijkse voorstelling werd dit jaar gekozen voor 'Witches – de musical'. Voor iedereen totaal onbekend want danslerares Christine tekende voor de creatie van het verhaal en een fantastisch script. [naar artikel]

4. The good witches stellen hun feeënboom voor (29/10/2019 - Het Belang van Limburg)

Een feeënboom! Bedoeling is dat de wensen van kinderen uit Dilsen-Stokkem die het financieel moeilijker hebben, bij het OCMW worden binnen gebracht die dit vervolgens anoniem in de wensbomen hangen. Inwoners van Dilsen-Stokkem kunnen dan een handje toesteken om wensen te verwezenlijken en een gewenst cadeautje kopen. [naar artikel]

5. HBO geeft eerste trailer van remake ‘The Witches’ prijs, met Anne Hathaway als opperheks (03/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Met het origineel uit 1990 - met onder meer Anjelica Huston in de hoofdrol - was weinig mis, maar dat weerhield Warner Bros. er niet van om een... [naar artikel]

6. RECENSIE. “’F-16’ leek vooral een argument om de brulboeien van Kleine Brogel desnoods tot 2059 in de lucht te houden” (24/03/2018 - Het Belang van Limburg)

Elke week blikken onze tv-journalisten terug op opvallende passages op hun tv. Wat kruidde hun kijkweek, en waar maken ze graag gehakt van? [naar artikel]

7. RECENSIE. Onze toppers op de Lokerse Feesten: Keane, Novastar maar vooral... Goose! (04/08/2019 - Gazet van Antwerpen)

Sinds vrijdagavond speelt het sociale leven van Waasland en omgeving zich weer af in de omgeving van de Grote Kaai in Lokeren. Daar is de vijfenveertigste editie van de Lokerse Feesten alvast begonnen met twee topdagen die - respectievelijk - in het teken stonden van Nederlandstalige én Engelstalige popmuziek. Vandaag staat de traditionele metaldag op het programma. [naar artikel]

8. RECENSIE. ‘Hit The Road Jacques’: “Deze ‘tour des Flandres’ voelde vooral als een gemiste kans” (13/05/2021 - Het Laatste Nieuws)

Onze tv-recensenten laten hun kritische blik vallen op elk nieuw programma. Meteen na uitzending lees je hier hun mening. Vandaag bekijkt Bram De Brabander ‘Hit The Road Jacques’, waarin Julie Vermeire terugblikt op de carrière van haar papa. “‘Hit The Road Jacques’ lijkt eerder een pientere zet om nagelnieuw uithangbord Julie wat inlooptijd te geven.” [naar artikel]

9. Recensie: met ‘Gold-Diggers Sound’ delft Leon Bridges vooral klatergoud (04/08/2021 - Het Belang van Limburg)

Een Grammy-nominatie en een vinger in de soundtrack van de bekroonde tv-serie Big Little Lies hebben Leon Bridges de weg naar het grote publiek gewezen. Die mainstream pleziert de jonge Texaanse revelatie door op dit derde album de laatste ruwe kantjes van zijn neo-soul en R&B te vijlen. De combinatie van zoetgevooisde, al te uniforme songs en een productie die alles iets te glad polijst, laat Bridges klinken als de John Legend of Maxwell van zijn generatie. Gelukkig blijft zijn gouden stem onaangeroerd. Of hij met Gold-Diggers Sound goud delft? Misschien wel in de ogen van zijn boekhouder, niet in die van fans van het eerste uur. [naar artikel]

10. RECENSIE. ‘Sex Education 3’: “Naast een kruisvaart voor het tienerorgasme, schoolt deze show ons vooral bij in de kunst van het volwassen worden” (20/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Schokkend ordinair voor de één, heerlijk taboedoorbrekend voor de ander. Al twee seizoenen lang windt ‘Sex Education’ weinig doekjes om de seksuele bewustwording van een hoop middelbare-schoolleerlingen in een fictief Brits dorpje. En ook dit derde seizoen mogen we weer volop mee loeren in de intieme tienerlevens van onder meer Otis, Eric en Maeve. Al zet de komst van een nieuwe schooldirectrice hun levens danig op z’n kop. Of u deze populaire komische dramareeks op Netflix moet streamen of skippen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit. [naar artikel]