Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar. Er werden meer dan 38.000 treinen afgeschaft, of 3,1 procent van alle treinen. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. [naar artikel]
Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar. Er werden meer dan 38.000 treinen afgeschaft, of 3,1 procent van alle treinen. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. [naar artikel]
De treinen rijden de jongste maanden alsmaar minder stipt, zo blijkt uit de statistieken van de NMBS en Infrabel voor oktober en november. In oktober reed 83,6 procent van de binnenlandse reizigerstreinen met minder dan zes minuten vertraging; in november was dat slechts 82,2 procent, zo blijkt. Dat zijn de laagste cijfers voor 2017. In […] [naar artikel]
18:19 Het aantal vertragingen en afgeschafte treinen op de Belgische spoorwegen zakte dit jaar naar een nieuw dieptepunt. Benoit Gilson en Jan Cornillie, de CEO en de voorzitter van de spoornetbeheerder Inf... [naar artikel]
De stiptheid van de binnenlandse reizigerstreinen is er vorig jaar licht op achteruit gegaan in vergelijking met 2020. Gemiddeld reed 92,6 procent van de treinen in 2021 op tijd, of met een vertraging van maximaal zes minuten. Een jaar eerder was dat nog 93,6 procent. Het aantal afgeschafte treinen is wel fors toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
12:03 Meer dan negen op de tien Belgische treinen reden in maart op tijd. Dat is merkbaar beter dan in de tweede helft van 2023. Maar het aantal afgeschafte treinen blijft ook dit jaar op een hoog niveau. [naar artikel]
Tussen begin januari en eind juni werden op het Belgische spoornet 21.856 treinen geschrapt, het hoogste cijfer in vijf jaar. Dik 8.200 daarvan vielen volledig weg, 13.600 andere voor een deel van de geplande treinreis. Dat blijkt uit een data-analyse van De Tijd en L'Echo op basis van openbare cijfers van spoorwegnetbeheerder Infrabel. De afgeschafte treinen zijn het gevolg van structurele personeelstekorten. [naar artikel]
De stiptheid van de binnenlandse reizigerstreinen is er vorig jaar licht op achteruit gegaan in vergelijking met 2020. Gemiddeld reed 92,6 procent van de treinen in 2021 op tijd, of met een vertraging van maximaal zes minuten. Een jaar eerder was dat nog 93,6 procent. Het aantal afgeschafte treinen is wel fors toegenomen. Dat blijkt donderdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in januari verbeterd in vergelijking met een jaar eerder. Dat blijkt uit de stiptheidscijfers van spoorwegnetbeheerder Infrabel. 92,2 procent van de treinen reed stipt of met een vertraging van maximaal 6 minuten, tegenover 90,5 procent in januari 2018. De stiptheid lag aanzienlijk hoger in de weekends (96,21 procent) dan […] Het bericht Stiptheid van treinen is verbeterd in januari verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]
Tijdens de maand februari zijn 4.116 treinen op het Belgische spoornet deels of volledig afgeschaft, of 3,9 procent van alle treinen. Dat blijkt uit cijfers op de website van spoornetbeheerder Infrabel. De piek heeft veel te maken met de stormen die over het land trokken. [naar artikel]
Tijdens de maand februari zijn 4.116 treinen op het Belgische spoornet deels of volledig afgeschaft, of 3,9 procent van alle treinen. Dat blijkt donderdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. De piek heeft veel te maken met de stormen die over het land trokken. [naar artikel]
13:12 Sophie Dutordoir, de CEO van de NMBS, eist een nieuwe stiptheidsmeting, die meer rekening houdt met het stijgende aantal afgeschafte treinen. Dat voorstel ligt evenwel al jaren op tafel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Ook voor de NMBS wordt 2024 een cruciaal jaar. De spoorwegmaatschappij legt al een hele tijd onaanvaardbare cijfers voor. Het afgelopen jaar piekte het aantal afgeschafte treinen, terwijl de treinen die wél reden met steeds meer vertragingen te kampen hadden. In november daalde de stiptheid tot 80,8 procent, het laagste punt in zeven jaar. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is vorig jaar flink verbeterd. Voor het eerst sinds 2015 was meer dan 90 procent van de treinen stipt of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Er waren wel meer afgeschafte treinen, zo blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
Tijdens de eerste tien maanden van dit jaar waren er 21.968 afgeschafte treinen op de Belgische spoorwegen. Dat is 52 procent meer dan in dezelfde periode in 2017. Dat blijkt uit cijfers van de NMBS. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van 2020 reden de treinen tot de coronacrisis nog redelijk normaal. Voor de Kempen wil dat zeggen: 214 (deels) afgeschafte treinen en een schommelende stiptheid. Dat heet beterschap. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen heeft in januari nog geen teken gegeven van verbetering, nadat ze over heel het jaar 2023 op het laagste niveau in vijf jaar was beland. Er werden in januari ook meer dan 6.000 treinen afgeschaft, het hoogste aantal in minstens vier jaar. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen heeft in januari nog geen teken gegeven van verbetering, nadat ze over heel het jaar 2023 op het laagste niveau in vijf jaar was beland. Er werden in januari ook meer dan 6.000 treinen afgeschaft, het hoogste aantal in minstens vier jaar. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.