In enkele interviews drukt de Duitse minister van Transport Volker Wissing donderdag de hoop de kop in om snel een akkoord te vinden over het verbod op auto’s met verbrandingsmotor in Europa. “Het verbieden van technologie heeft ons land nog nooit vooruitgeholpen”, zegt hij in de krant ‘Augsburger Allgemeine’. Het aanhoudende Duitse verzet tegen het Europese akkoord om de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden, beroert ook de gemoederen op de Europese top. [naar artikel]
De 27 lidstaten van de Europese Unie hebben maandag het verbod goedgekeurd op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Duitsland heeft zijn verzet ingetrokken, nadat het land met de Europese Commissie een akkoord bereikte over het toekomstige gebruik van 'e-fuels' in wagens. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Wat wil dat zeggen voor de verkoop van uw huidige wagen? Of wat met tweedehandswagens? Wat met de duizenden tankstations in ons land? En zijn garagisten en de Belgische infrastructuur wel klaar voor de elektrische revolutie van ons wagenpark? [naar artikel]
De Duitse regering heeft met de Europese Commissie een akkoord bereikt in het geschil over een verbod op de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Dat hebben beide partijen zaterdag op Twitter laten weten. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Met 340 tegen 279 stemmen (21 onthoudingen) schaarden de parlementsleden zich achter een akkoord met de lidstaten om de verkoop van nieuwe auto’s die CO2 uitstoten tegen 2035 stop te zetten. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035. Dat maken de onderhandelaars zelf bekend. [naar artikel]
De Duitse regering heeft met de Europese Commissie een akkoord bereikt in het geschil over een verbod op de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Dat hebben beide partijen zaterdag op Twitter laten weten. [naar artikel]
De introductie van een verbod op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor midden volgend decennium, dat zopas door het Europees Parlement is beslist, is overdreven ambitieus en duur. De maatregel gaat bovendien in tegen de markt en zal de burgers van de Europese Unie benadelen. Dat heeft het Duitse Verband der Automobilindustrie (VDA), […] [naar artikel]
De verkoop van elektrische auto’s is dit jaar met bijna de helft gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de constructeursfederatie Febiac over de inschrijvingen in de eerste elf maanden van 2016. Nog spectaculairder steeg de verkoop van hybridevoertuigen: de verkoop van auto’s met een elektrische en verbrandingsmotor, steeg met maar liefst 75 procent. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie werd op de lange baan geschoven. “Het is ons doel om ervoor te zorgen dat nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren ook na 2035 toegelaten worden”, zei de Duitse financiënminister Christian Lindner donderdag. [naar artikel]
Auto's met een verbrandingsmotor moeten niet "voorbarig en ondoordacht" worden verboden. Daarvoor waarschuwt BMW-baas Oliver Zipse. Hij benadrukt dat ondanks de stevige opmars van elektrisch rijden, verbrandingsmotoren nog altijd de Duitse en de Europese markt domineren. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Europees Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie wordt na protest van onder andere Duitsland en Italië nu op de lange baan geschoven. [naar artikel]
België hinkt in Europa achterop bij het uitfaseren van voertuigen met verbrandingsmotor. Dat meldt Greenpeace donderdag. De milieuorganisatie wil dat de toekomstige federale regering de verkoop van voertuigen met verbrandingsmotor ten laatste in 2028 verbiedt. “Een recent rapport toont aan dat België enkel zo zijn klimaatverplichtingen kan nakomen”, klinkt het. [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
16:19 Aan de vooravond van het autosalon van München haalt BMW-CEO Oliver Zipse scherp uit naar de Europese verplichting tegen 2035 te stoppen met de verkoop van auto's met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
De Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini is fel gekant tegen de goedkeuring door het Europees Parlement van het einde van de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor in 2035. Volgens hem gaat het om “waanzin” waartegen Rome zich zal trachten te verzetten. [naar artikel]
De Europese Unie wilde dat iedereen zou overstappen op elektrisch rijden, maar door het ingrijpen van Duitsland is de verbrandingsmotor nog lang niet dood. Ook na 2035 mogen er nog steeds nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor worden verkocht, mits ze uitsluitend op synthetische brandstof rijden. Maar wat zijn dat voor brandstoffen en wat betekent dit voor de consument? Acht vragen over dit vluchtige goedje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.