Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Een elektrische bedrijfswagen moet de norm worden tegen 2026. Met een fiscale gunstmaatregel en een pak extra laadpalen wil minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat doel halen. Maar hoe realistisch is dat? [naar artikel]
In opdracht van milieuorganisatie Grondrecht onderzocht de Universiteit van Amsterdam vissen, zeegroente en oppervlaktewater uit de Westerschelde op meer dan veertig PFAS-stoffen. Het is de eerste keer dat zo’n grootschalig onderzoek gebeurt. Het Laatste Nieuws kon de resultaten al inkijken en ze zijn op z’n minst onrustwekkend te noemen. Alles in de Westerschelde is gigantisch vervuild met PFAS. Maar ook het Antwerpse kraantjeswater haalt nauwelijks de norm. “Dit is een wake-upcall.” [naar artikel]
Sinds het 3M-schandaal in Zwijndrecht weten we dat er PFAS (verzamelnaam voor een groep chemische stoffen) in ons milieu zit. Onderzoek van de Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) en de waterbedrijven leert dat er ook PFAS in ons drinkwater zit. Maar veel minder dan de Europese norm toelaat. Al vindt de Nederlandse toxicoloog Jacob de Boer die norm niet streng genoeg. [naar artikel]
Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Eén op de tien Vlamingen gebruikte vorig jaar een elektrische fiets. En dat voor een vervoersmiddel dat toch vooral bij ouderen populair was, maar de gewone fietser links liet liggen. Hoe is elektrisch fietsen uit dat verdomhoekje geraakt? [naar artikel]
Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.