De stad Antwerpen is begonnen met het markeren van “dropzones” waar gebruikers van deelsteps hun rijtuig na gebruik kunnen achterlaten. Het gaat niet om een verplichting, maar de stad raadt de dropzones wel sterk aan zodat het straatbeeld wat ordelijker kan worden dan momenteel het geval is door de vele rondslingerende steps. Er volgen ook […] Het bericht Antwerpen wil rondslingerende deelsteps in stad aanpakken met ‘dropzones’ verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In het toeristische deel van Bredene komen zes vaste dropzones voor deelsteps. Er kwamen te veel klachten binnen over deelsteps die overal achtergelaten worden. [naar artikel]
De invoering van de verplichte dropzones voor deelsteps en -fietsen in Elsene loopt nog niet van een leien dakje. Fietsers klagen over plaatsgebrek aan bestaande fietsenstallingen, aangezien verschillende dropzones er nu mee samenvallen. "Indien nodig zullen we bepaalde dropzones vergroten of nieuwe parkeerplekken creëren", reageert schepen van Mobiliteit Yves Rouyet (Ecolo). [naar artikel]
Het burgercollectief 1030/0 uit Schaarbeek vindt dat de Brusselse gemeente te veel dropzones voor deelsteps installeert op voetpaden. In totaal zijn er in Schaarbeek 185 dropzones, de meeste daarvan bevinden zich op het voetpad of op fietsparkeerplaatsen. "De voetganger wordt benadeeld en moet inboeten op ruimte, terwijl er niets verandert voor autogebruikers", klinkt het. Het collectief zal woensdagmiddag actievoeren voor het gemeentehuis. [naar artikel]
De Raad van State heeft donderdag de beslissing van de Brusselse regering om het aantal elektrische deelsteps te beperken vernietigd. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
Het schepencollege van Sint-Joost-ten-Noode wil het wildparkeren van elektrische deelsteps, die overal rondslingeren op de trottoirs, verbieden. Dat bevestigt burgemeester Emir Kir donderdag, nadat verschillende media het nieuws bekendmaakten. [naar artikel]
Er komen geen elektrische deelsteps in Leuven. Ook niet onder bepaalde voorwaarden. Het stadsbestuur weigert de aanvragen van verhuurbedrijven al jaren, maar liet tot nu toe de deur altijd op een kier staan. "Maar ik denk dat ik vandaag wel kan zeggen dat dat een definitieve keuze is", vertelt schepen van Mobiliteit David Dessers (Groen) op Radio2 Vlaams-Brabant en Brussel. [naar artikel]
Sinds de komst van de deelstep naar de hoofdstad blijven duizenden rondslingerende exemplaren voetpaden en straathoeken ontsieren. In Ukkel maakte de gemeente korte metten met het probleem, de Brusselse regering ziet meer in strengere regels. [naar artikel]
Sinds 1 juli is het in de meeste Brusselse gemeenten verplicht om deelvoertuigen in een dropzone achter te laten. Alleen zijn die speciale parkeervakken op verschillende punten in het gewest zo overbelast, dat ze zich spontaan uitbreiden naar het voetpad en de rest van de straat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.