Door een gebrek aan concurrentie dreigt de sneltram Hasselt-Maastricht tot een kwart duurder te worden dan begroot. Zowel voor de bouw van de infrastructuur als de trams is er maar één kandidaat. [naar artikel]
HasseltSinds enkele weken moeten advocaten verplicht gebruikmaken van het Digitaal Platform Advocatuur (Diplad of DPA). En dat kost geld, terwijl er een werkend systeem bestaat dat gratis is. Het neerleggen van een brief kost nu plots 3 euro, een bewijsstuk 6 euro en conclusies 9 euro, exclusief btw. “Kosten die we moeten doorrekenen aan onze cliënten. De gewone burger is de sigaar”, klinkt het aan de kant van de advocaten. “Dit is een stap naar een groter overkoepelend systeem dat tijdbesparend zal zijn en de papierstroom zal stoppen”, luidt het aan de andere kant. [naar artikel]
Op 1 januari worden een heleboel nieuwe maatregelen van kracht: zo stijgen de prijzen van onder andere bier, internetbankieren, doktersbezoeken en begrafenissen. We zien ook de comeback van de priorzegel, mag er meer afval in de gft-bak, en worden nieuwe autobestuurders strenger opgevolgd. Gelukkig stijgen onze lonen, gemiddeld met… 36 euro. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]
Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]
De Vlaamse Regering heeft het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft vrijdag het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig vastgesteld. Zo komt de realisatie van de nieuwe sneltram langs de A12 weer een stap dichterbij. “Het concrete tracé ligt nu duidelijk op tafel”, zegt Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). [naar artikel]
“Om de sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht te realiseren, moeten ook spoorovergangen afgesloten worden en moeten er een paar bruggen en tunnels aangelegd worden. De Lijn en Infrabel hebben duidelijk afgesproken wie wat betaalt. Nu zegt Infrabel dat het geen geld heeft wegens andere prioriteiten. Dit kan niet. Iedereen moet zich aan de afspraken houden. Wij gaan als De Lijn niet opdraaien voor de kosten van Infrabel”, zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. Toch blijft hij ervan overtuigd dat de eerste tram er zal rijden in 2021. We zullen zien. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.