Een groep grote Duitse mediabedrijven en adverteerders heeft een klacht ingediend tegen Apple bij de Duitse mededingingsautoriteit. Dat schrijft de Britse zakenkrant Financial Times. Een aankomende software-update voor iPhones en iPads zou de advertentiemarkt ernstige schade gaan toebrengen. Onder meer de eigenaars van Bild en Die Welt zouden de klacht hebben ingediend. [naar artikel]
Marie-Christine Marghem en Aurélie Czekalski (beiden MR), dienen een klacht in nadat ze op de sociale media het doelwit waren van beledigingen en laster. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. De politica’s hekelen het gedrag van sommige internetgebruikers die publieke figuren - vaak vrouwen - online aanvallen. [naar artikel]
Twee politica’s, Marie-Christine Marghem en Aurélie Czekalski (beiden MR), dienen een klacht in nadat ze op de sociale media het doelwit waren van beledigingen en laster. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. Ze hekelen het gedrag van sommige internetgebruikers die publieke figuren – vaak vrouwen – online aanvallen. [naar artikel]
Marie-Christine Marghem en Aurélie Czekalski (beiden MR), dienen een klacht in nadat ze op de sociale media het doelwit waren van beledigingen en laster. [naar artikel]
Dat techbedrijven als Facebook en Google in de ziel van hun gebruikers kunnen kijken, wisten we wel. Maar munt slaan uit de gemoedstoestand van jongeren en zelfs kinderen, gaat een stap verder. "Emotietargeting is riskant." [naar artikel]
DPG Media Advertising, de reclameregie van DPG Media, wordt vanaf september de nieuwe regie van TOPradio. Dat meldt de mediagroep donderdagochtend. TOPradio brengt al meer dan 20 jaar Dance en Urban Music. “Onze luisteraars zijn vooral jonge mensen die van variatie houden en innovators zijn”, zegt Bruno Heyndrickx, directeur van TOPradio. “Het is een merkgevoelig […] Het bericht DPG Media gaat adverteerders werven voor TOPradio verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Media zijn minder geneigd om te schrijven over wanpraktijken van adverteerders. De bedrijfsmatige relaties tussen media en bedrijven spelen dus wel degelijk een rol in de journalistieke berichtgeving. Dat blijkt uit nieuw internationaal onderzoek. Reclame loont, op verschillende manieren. Een advertentie-overeenkomst tussen een adverteerder en een mediabedrijf heeft namelijk ook invloed op de berichtgeving over [naar artikel]
Berichtendienst X, het voormalige Twitter, heeft maandag de Amerikaanse onderzoeksgroep Media Matters aangeklaagd om “een kwaadwillige aanval op het bedrijf”. Elon Musk, de eigenaar van X, had de rechtszaak dit weekend al aangekondigd nadat grote merken als Apple en The Walt Disney Company zeiden te stoppen met advertenties op X. Zij besloten daartoe na een onthulling van Media Matters over antisemitisme op X. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.