De bedrijfswagen is opnieuw een hot topic geworden in de Wetstraat. De reden? De subsidies voor elektrische wagens zouden wel eens een groot gat kunnen slaan in de begroting. HLN Drive analyseert het probleem. [naar artikel]
De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
De bedrijfswagen is opnieuw een hot topic geworden in de Wetstraat. De reden? De subsidies voor elektrische wagens zouden wel eens een groot gat kunnen slaan in de begroting. HLN Drive analyseert het probleem. [naar artikel]
De federale regering wil deze week knopen doorhakken over vergroening van de bedrijfswagens. Binnen de regering zijn socialisten en groenen beducht voor de kostprijs en een averechts effect op de files. [naar artikel]
Wie liefst een hybride wil als nieuwe bedrijfswagen, kan toch nog enkele jaren langer van een fiscaal gunstregime genieten. Dat staat in het nieuwe federale regeerakkoord. Nochtans was er sinds 2023 een uitdoofscenario voor deze aandrijfvorm. Welke hybridewagens komen in aanmerking? En is dat wel interessant, gezien het blijvende verschil met volledig elektrische auto’s? We vroegen het aan Ellen Lammens van hr-dienstverlener Acerta Consult. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft vijf populaire hybrides die nog fiscaal voordeel geven. [naar artikel]
“Alle nieuwe bedrijfswagens moeten tegen 2026 broeikasvrij zijn.” Dat is een van de groene maatregelen waarover de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
Bedrijfswagen verplicht elektrisch maken lijkt een groen idee bij uitstek, maar zal netto weinig bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot. Dat zegt transporteconoom Stef Proost (KU Leuven). ‘Het kost de overheid bovendien nodeloos veel geld.’ [naar artikel]
Een bedrijfswagen op diesel of benzine? Die krijgen geen fiscaal voordeel meer omdat ze te vervuilend zijn. Met die maatregel wil meerderheidspartij Open Vld op tien jaar tijd het wagenpark fors vergroenen. De Vlaamse coalitiepartners steunen het idee. [naar artikel]
16:38 Het einde van het fiscaal voordeel voor bedrijfswagens zou de schatkist 1,9 miljard euro opleveren en het autoverkeer met 3,6 procent verminderen. Dat berekende het Planbureau. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.