Tweedehandskledij wordt steeds populairder. Vinted, een van de bekendste online platformen voor zulke kledij, heeft vandaag nog eens 250 miljoen euro binnengehaald van investeerders. "Vooral jongeren springen op de kar." Experte Annick Schramme legt uit. [naar artikel]
Als je de toeloop bij winkels zoals H&M en Primark ziet zou je het nooit geloven, maar steeds meer jongeren zeggen de 'fast fashion' vaarwel. Tweedehandsspullen op het internet, dát willen ze. [naar artikel]
Twee weken nadat in Polen in een sorteercentrum voor tweedehandskledij een babylijk was gevonden, heeft de politie in het Duitse Duisburg een 35-jarige verdachte opgepakt. In het appartement van de vrouw troffen speurders nog een tweede lijkje aan. Op 17 november vonden medewerkers van een sorteercentrum voor oude kledij in het Poolse Kielce een babylijkje […] Het bericht Arrestatie in Duitsland na vondst babylijk tussen tweedehandskledij in Polen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Met een ecobewustzijn dat de jongste tijd een ferme schop onder de kont kreeg, beginnen nieuwe spullen hun fonkelende aantrekkingskracht te verliezen. We doen het niet langer alleen voor “de goeie zaak”. Oude spullen kopen is duurzaam én hip. “Tweedehands heeft alle mottenballen van zich afgeschud.” [naar artikel]
De Vinted-app, waar je kleren die je beu bent kunt verkopen, werd in mei vorig jaar gelanceerd in ons land en telt al meer dan 700.000 gebruikers. De markt van tweedehandskledij boomt, en dat is geen toeval, klinkt het in de sector. ‘Het is de gemakkelijkste manier om iets voor het milieu te doen - en het is nog hip ook.’ [naar artikel]
De tijd dat tweedehandskledij enkel voor geitenwollensokken was, is al lang voorbij. We vinden het steeds belangrijker om onze kleren een tweede... [naar artikel]
Drie tijdelijke werknemers van de Kringwinkel werden vanmiddag helemaal gerestyled. De kringwinkel deed daarvoor een beroep op “Ensemble”. Dat is een project dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen wil geven dankzij een op maat gesneden make-over, speciaal gericht op sollicitatie-gesprekken én volledig met tweedehands kledingstukken. [naar artikel]
Het ecologische gedachtegoed wordt meer en meer door de modewereld omarmd. Zo lanceert Miu Miu een feestcollectie Upcycled by Miu Miu volledig gemaakt uit tweedehandskledij, die door het modehuis op antiekmarkten en in tweedehandswinkels geselecteerd en herwerkt werd. [naar artikel]
‘Draag je ’t niet, verkoop het dan!’ De grijsgedraaide reclame van Vinted is even effectief als irritant, want twee jaar na de lancering in ons land vonden al meer dan een miljoen Belgen de weg naar de tweedehands-app. Een succes dat een duurzame en budgetvriendelijke richting aangeeft voor de mode én een extra duwtje in de rug krijgt door ons leven in quarantaine. Maar hoe werkt de app? En waarom is Vinted zo populair? Wij gaan op zoek naar het geheim achter het succesverhaal en vragen aan twee ‘vinties’ tips om tweedehandkledij vlot aan de man te brengen. [naar artikel]
Klimaatbewustzijn, de weigering zich aan vervuilende ‘fast fashion’ te bezondigen en de jacht op unieke, goedkope maar kwaliteitsvolle kledij zorgen ervoor dat steeds meer mensen rekken tweedehandskledij doorploegen. In Gent opende ‘vintage’ keten Think Twice, met hoofdzetel in Litouwen, recent zijn elfde en meteen ook grootste winkel in ons land. In de chicste winkelstraat van de stad nog wel. “Ik ga nooit meer bij H&M of Zara en al zeker niet bij Primark shoppen. Daarvoor is mijn focus op duurzaamheid te groot.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.