In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Ook al is er nog nauwelijks belangstelling voor de Ford S-Max, het is nog altijd de perfecte gezinswagen. Al helemaal in zijn nieuwe hybride versie. Guido Cloostermans [naar artikel]
De plug-in hybride blijven hoogstwaarschijnlijk een belangrijke aandrijfvorm zolang elektrische wagens verplicht worden in het bedrijfswagenpark. Maar hoe gebruik je die mix van verbrandings- en elektromotor het best? DRIVE zocht het uit! [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
De verkoop van plug-in hybride auto’s is vorig jaar fors gestegen. Hybride auto’s die ook aan de stekker kunnen worden opgeladen, zijn vooral populair als leasewagen, voor particulieren zijn ze nog altijd erg duur. Wij selecteerden voor u acht stekkerhybrides die de betaalbaarheid benaderen.Guido Cloostermans [naar artikel]
Tijdens de aflevering van Drive van vandaag gingen Philippe en Jeffrey op stap door de wondere wereld van de hybride motoren. Plug-in hybride, zelfopladende hybride of mild hybride, vanaf nu weet je altijd het verschil! [naar artikel]
De klant heeft altijd gelijk. Als de Mitsubishi Outlander PHEV zowel in Europa als in de rest van de wereld de best verkochte plug-in hybride SUV is, wijst dat op én tevredenheid over zijn concept en (rij)kwaliteiten. [naar artikel]
Na 11 jaar wordt de befaamde rotatiemotor van Mazda terug tot leven gewekt. Deze keer als aandrijving voor een plug-in hybride voertuig. Het bedrijf hoopt zo dat de rotatiemotor een nieuwe rol zal spelen in het komende tijdperk van elektrificatie. [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat de aankoop van een volledig elektrische wagen de meest voordelige keuze is, zowel financieel als voor het milieu. Toch wil 20 procent van bestuurders als volgende wagen een plug-in hybride kopen, die over het algemeen het meeste kost. [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
In onze gewesten gelden heel andere criteria voor het bepalen van de inschrijvingstaks of BIV van een wagen. Uit de test die de VRT-redactie deed blijkt dat je voor een milieuvriendelijke hybride gezinswagen in het Brussels Gewest maar liefst 4.957 euro BIV betaalt en voor diezelfde wagen in Vlaanderen 0 euro. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat de aankoop van een volledig elektrische wagen de meest voordelige keuze is, zowel financieel als voor het milieu. Toch wil 20 procent van bestuurders als volgende wagen een plug-in hybride kopen, die over het algemeen het meeste kost. [naar artikel]
De opmars van plug-in hybride voertuigen en volledig elektrische auto’s heeft de gewone hybride auto, de zogenoemde full hybrid, wat in de schaduw gezet. Toch is de hybride auto voor velen nog steeds de gemakkelijkste en veelal ook meest betaalbare manier om de CO2-uitstoot te reduceren. Wij selecteerden voor u acht redelijk betaalbare hybride voertuigen die niet aan het stopcontact worden opgeladen en die toch, weliswaar beperkt, elektrisch kunnen rijden. [naar artikel]
In onze gewesten gelden heel andere criteria voor het bepalen van de inschrijvingstaks of BIV van een wagen. Uit de test die we deden blijkt dat je voor een milieuvriendelijke hybride gezinswagen in het Brussels Gewest maar liefst 4.957 euro BIV betaalt en voor diezelfde wagen in Vlaanderen 0 euro. Hoe kan dat? [naar artikel]
Het aantal elektrische of plug-in hybride wagens in Vlaanderen stijgt wel, maar van een grote groene golf in het Vlaamse wagenpark is nog geen sprake. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-parlementslid Andries Gryffroy heeft opgevraagd bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). Zo rijden er momenteel 77.645 elektrische of plug-in hybride wagens rond tegenover zo'n 46.000 wagens vorig jaar. [naar artikel]
Deze ochtend om 8.40 uur heeft een wagen vuur gevat in Etterbeek. Dat meldt de Brusselse brandweer. Het zou gaan om een hybride wagen, een wagen met zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor. [naar artikel]
Werknemers die met een plug-in hybride rijden, zouden via hun tankkaart gecontroleerd moeten worden of ze hun auto wel opladen. Daarvoor pleit Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Thomas More Hogeschool. “Als je verbruik vrij hoog is, wijst dat erop dat je je auto niet inplugt en heb je eigenlijk geen recht op het fiscale voordeel”, stelt Pecqueur in het Radio 1-programma “De wereld vandaag”. [naar artikel]
Benzine of diesel? Toch wat te vervuilend, en binnenkort misschien zwaarder belast. Elektrisch dan maar? Nee, te duur. En dus laten we ons verleiden door hybride modellen. Op het voorbije Autosalon ging één op de drie vervolggesprekjes over een hybride wagen. En dat terwijl nog maar één op de twintig auto’s op de Belgische wegen een hybride is. [naar artikel]
Dacia doet zijn reputatie van discounter in de autowereld weer alle eer aan. In maart zetten ze met hun hybride Jogger niet alleen hun eerste hybride wagen in de toonzaal, maar wordt dat ook meteen de goedkoopste op de markt. En de ‘meest toegankelijke hybride’ heeft nog meer troeven dan de prijs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.