Als we de autobouwers mogen geloven, dan zijn plug-in (of oplaadbare) hybrides de beste manier om de consument op relatief korte termijn, en vooral... [naar artikel]
Plug-in-hybridewagens stoten in werkelijkheid gemiddeld 2,5 keer meer CO2 uit dan de officiële testwaarden. Dat beweert de groene drukkingsgroep Transport & Environment UK woensdag op basis van nieuw onderzoek. [naar artikel]
Volgens een Britse studie verbruiken plug-in hybridewagens minstens twee keer meer dan wat de autoproducenten claimen. "Ze zijn 60 procent minder efficiënt dan gezegd", zegt mobiliteitsexperte Laurien Spruyt in "Nieuwe feiten" op Radio 1. Maar vanwaar dat grote verschil tussen het verwachte en reëele verbruik? We zetten enkele mogelijke verklaringen op een rij. [naar artikel]
Ook de meest recente plug-in hybride voertuigen (PHV’s) vervuilen meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt de Europese koepelorganisatie van ngo’s Transport and Environment (T&E) aan. Toch mogen we volgens experts niet spreken van een nieuw schandaal zoals dieselgate. Overigens zou T&E hun praktijktestsen “zwaar naar hun hand hebben gezet”. Vormen PHV’s dan nog een verantwoorde overgang naar volledig elektrisch rijden? En hoe kan je met eender welke wagen zuiniger rijden? [naar artikel]
Nieuwe wagens in Europa verbruiken nog altijd veel meer brandstof dan de constructeurs aangeven. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de... [naar artikel]
18:28 Nieuwe diesel- en benzineauto's, maar vooral plug-inhybrides verbruikten in 2022 beduidend meer brandstof dan de autobouwers officieel aangeven. Dat blijkt uit cijfers van het Europees Milieuagentscha... [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2021 wordt de inschrijvingstaks van voertuigen en de jaarlijkse verkeersbelasting in Vlaanderen op een andere manier berekend. Dat laat Vlaams minister van Financiën en Begroting Matthias Diependaele (N-VA) weten. Wie een wagen heeft die veel CO2 uitstoot, zal meer betalen. De nieuwe berekening geldt enkel voor nieuwe wagens die worden ingeschreven. Alleen volledig elektrische wagens zullen geen verkeersbelasting moeten betalen: het voordeel voor CNG-wagens en plug-in hybrides valt weg. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
IJsberen verbruiken tot vier keer zoveel energie om te overleven als gevolg van het smeltende noordpoolijs. Dat concluderen wetenschappers in een artikel gepubliceerd in het vaktijdschrift Journal of Experimental Biology. Het smeltende zee-ijs als gevolg van klimaatverandering zorgt ervoor dat het leefgebied van roofdieren op de Noordpool stilaan verdwijnt. Maar onderzoekers waarschuwen nu dat dieren […] The post IJsberen verbruiken tot vier keer meer energie om te overleven door krimpend leefgebied appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Plug-in hybride elektrische voertuigen - ook de meest recente modellen - vervuilen veel meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen vindt dan ook dat overheden een einde moeten maken aan het subsidiëren van de aankoop en de royale belastingvrijstellingen voor deze modellen, die volgens T&E een nieuw emissieschandaal aanwakkeren. [naar artikel]
Dat plug-in hybrides aan een stevige opmars bezig zijn. Terwijl eerst vooral zelfstandigen en zakelijke rijders voor zo’n flexibele stekkeroptie kozen, zetten nu ook steeds meer particulieren de stap. Want gebruik je zo’n auto op de juiste manier, maal je jouw kilometers hoofdzakelijk elektrisch. Maar zijn er ook dingen waar je extra op moet letten? Moét je de batterij bijvoorbeeld opladen? En wat als je zonder brandstof valt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn licht toe: “Dat je gaat stilvallen, voel je niet aankomen. Het gebeurt gewoon. Plots.” [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
De plug-in hybride motor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Dat plug-in hybrides aan een stevige opmars bezig zijn, is niet verwonderlijk. Terwijl eerst vooral zelfstandigen en zakelijke rijders voor zo’n flexibele stekkeroptie kozen, zetten nu ook steeds meer particulieren de stap. Want gebruik je zo’n auto op de juiste manier, maal je jouw kilometers hoofdzakelijk elektrisch. De benzine- of dieselmotor dient dan weer om langere ritten te overbruggen. Maar zijn er ook dingen waar je extra op moet letten? Moét je de batterij bijvoorbeeld opladen? En wat als je zonder brandstof valt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn licht toe: “Dat je gaat stilvallen, voel je niet aankomen. Het gebeurt gewoon. Plots.” [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Nieuwe wagens in Europa verbruiken nog altijd veel meer brandstof dan de constructeurs officieel aangeven. [naar artikel]
Tijdens het derde kwartaal van dit jaar hadden elektrische en hybride wagens in de Europese Unie in de totale autoverkoop een aandeel van 43 procent. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Vereniging van Autofabrikanten (Acea). Tijdens dezelfde periode vorig jaar had dit type wagens – elektrische voertuigen, plug-in hybrides en hybrides – in […] [naar artikel]
Automaker Ford wil in 2030 alleen nog maar volledig elektrische personenauto’s verkopen in Europa. Vier jaar eerder willen de Amerikanen al geen personenauto’s meer verkopen die volledig op fossiele brandstoffen rijden. Dan moet het hele assortiment uit plug-in hybrides en elektrische auto’s bestaan. [naar artikel]
Nieuwe wagens in Europa verbruiken nog altijd veel meer brandstof dan de constructeurs aangeven. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de Amerikaanse ngo International Council on Clean Transportation (ICCT), die in 2014 met een studie de bal aan het rollen bracht in het dieselschandaal. Wel blijkt dat de kloof tussen de officiële waarden en het daadwerkelijke verbruik voor het eerst in jaren een beetje kleiner is geworden. [naar artikel]
Vanaf volgend jaar zal er meer brandstof aan boord van de F1-bolides meegenomen mogen worden, daarover werd gisteren een akkoord bereikt. De maatregel komt er om het spektakel in de sport opnieuw te vergroten zodat F1-piloten een volledige race voluit kunnen gaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.