Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven. [naar artikel]
Een ‘snel retourtje’ is niet zo onschuldig als het lijkt. Eén op vijf kledingstukken die online worden gekocht, wordt teruggestuurd. Eén derde van die geretourneerde kledij, wordt vernietigd. Dat blijkt uit een studie van VITO (Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek) in opdracht van het Europees Milieuagentschap. [naar artikel]
De online verkoop bij de zelfstandige handelaar is duidelijk over de coronapiek heen. Twee jaar na de enorme boost blijkt de e-commerce voor een aantal lokale retailers een tijdelijk initiatief te zijn geweest. Voor amper vier op de tien zelfstandigen en kmo’s is de webshop rendabel. De grote boosdoener? De verpletterende buitenlandse internetgiganten. “Neem ik een nieuw merk in assortiment, zal ik altijd eerst nagaan of dit ook bij Zalando te vinden is, grote kans dat het een no-go wordt.” [naar artikel]
Wie elke dag naar het werk pendelt, kan op die route toch even een pakje ophalen of afleveren? Dat is het idee achter de Belgische start-up Hytchers, waarmee JBC gaat samenwerken om geretourneerde pakketten van klanten weer in hun winkel te krijgen. De bestuurders krijgen in ruil een vergoeding. “Maar kan dat pendelaars motiveren om een omweg te rijden?”, vraagt retailexpert Jorg Snoeck zich af. [naar artikel]
Elke dag opnieuw vragen lezers om hulp omdat ze een bestelling bij een webshop niet aankrijgen. In 9 op de 10 gevallen gaat het om een webshop met extensie .nl. Als we één wens mogen doen, beste lezer, dan is het dit: koop nooit op een dergelijke webshop, tenzij u hem kent en weet dat hij betrouwbaar is. [naar artikel]
Extra kosten omdat het pakje een lange afstand moest afleggen. Betalen om iets terug te sturen. De tijd dat u niet hoefde te betalen voor een online-bestelling lijkt definitief voorbij. Voor experts is het duidelijk: het gratis-tijdperk is voorbij. [naar artikel]
Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven. [naar artikel]
22:21 De roomijsmaker Glacio heeft in 2016 verlies gemaakt door de slabakkende IJsboerke-verkoop in België. In zijn zoektocht naar winst kijkt het Kempische bedrijf naar China en Spanje. [naar artikel]
Jeroen de Preter is redacteur van deze krant. De late trein naar zijn station in Boom wordt wellicht afgeschaft. [naar artikel]
De regionale luchthavens van Oostende en Deurne zijn al jaren verlieslatend, maar uit de jaarrekeningen 2015-2017 blijkt dat tegenover een aeronautische omzet van 17 miljoen euro, verwezenlijkt door het Franse exploitatiebedrijf EGIS, subsidies staan van 32 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele van de omzet, zo blijkt uit een onderzoek door de Bond Beter […] Het bericht Verlieslatende luchthavens Oostende en Deurne trekken 32 miljoen subsidies verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.