Zo’n 14 procent of één op de zeven van de letselongevallen gebeurt op school of op weg van en naar de school, zo blijkt uit een rondvraag van verzekeraar AG bij een representatief staal van gezinnen voor de periode 2018-2020. Vorig jaar was door corona een atypisch jaar waarbij contactonderwijs werd beperkt. Als men enkel rekening houdt met de ‘normale’ jaren 2018 en 2019, stijgt het percentage ongevallen in een schoolomgeving zelfs tot 17 procent of één op de zes. Schoolongevallen hebben wel minder zware gevolgen, zowel medisch als financieel, aldus AG. [naar artikel]
09:00 Chauffeurs die ongevallen veroorzaken door een ernstige verkeersinbreuk, zullen strenger worden gestraft naarmate de letsels bij hun slachtoffers zwaarder zijn. [naar artikel]
Hoewel het aantal ongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol de voorbije tien jaar met een vijfde gedaald is, waren het er vorig jaar toch nog meer dan 4.000, of ongeveer een letselongeval elke twee uur. Meer dan 5.200 mensen raakten daarbij gewond. Dat heeft verkeersinstituut Vias bekendgemaakt bij de voorstelling van de nieuwe […] Het bericht Elke twee uur letselongeval met dronken bestuurder verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Russische bombardementen in Oekraïne komen steeds dichter bij de grenzen van de NAVO-lidstaten. Hoe groot is de kans dat het Westen in een oorlog met Rusland wordt gezogen? En welke reactie mogen we dan verwachten? [naar artikel]
Wie wil gaan feesten in de Brusselse nachtclub Cee Douze, zal geen foto’s meer kunnen maken voor social media. Want bij de ingang moet iedereen een sticker op de camera van z’n smartphone kleven. Verschillende nachtclubs én artiesten vrágen dat intussen, om mensen te verplichten te genieten van het moment en anderen ook wat privacy te gunnen. [naar artikel]
Wie wil gaan feesten in de Brusselse nachtclub Cee Douze, zal geen foto’s meer kunnen maken voor social media. Want bij de ingang moet iedereen een sticker op de camera van z’n smartphone kleven. Verschillende nachtclubs én artiesten vrágen dat intussen, om mensen te verplichten te genieten van het moment en anderen ook wat privacy te gunnen. [naar artikel]
Hoelang blijft een auto rijden met alleen het strikt noodzakelijke onderhoud? Dat vroeg de Duitse ingenieur Hanns-Lüdecke Rodewald zich af toen hij zijn Opel Olympia Caravan in 1977 niet verkocht kreeg. 45 jaar later rijdt hij nog steeds fluks rond in Berlijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.