Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

We gooien eten weg omdat we verpakking niet begrijpen: wat willen die data nu zeggen?

29/09/2021 - 15:36
"Een nieuw pictogram moet duidelijk maken dat producten ook na de houdbaarheidsdatum nog eetbaar zijn. Eén op de drie Belgen weet dat niet, zegt initiatiefnemer Too Good To Go. De reden voor onze grote afvalberg? We begrijpen de verpakkingen niet goed. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. We gooien eten weg omdat we verpakking niet begrijpen: wat willen die data nu zeggen? (29/09/2021 - Het Belang van Limburg)

Een nieuw pictogram moet duidelijk maken dat producten ook na de houdbaarheidsdatum nog eetbaar zijn. Eén op de drie Belgen weet dat niet, zegt initiatiefnemer Too Good To Go. De reden voor onze grote afvalberg? We begrijpen de verpakkingen niet goed. [naar artikel]


2. Het verschil in betekenis tussen de data op producten: we gooien te vaak eten weg omdat we verpakking niet begrijpen (29/09/2021 - Het Nieuwsblad)

Een nieuw pictogram moet duidelijk maken dat producten ook na de houdbaarheidsdatum nog eetbaar zijn. Eén op de drie Belgen weet dat niet, zegt initiatiefnemer Too Good To Go. De reden voor onze grote afvalberg? We begrijpen de verpakkingen niet goed. [naar artikel]


3. Extra label op verpakking moet voedselverspilling tegengaan: "Veel mensen gooien voedsel weg dat nog perfect eetbaar is" (29/09/2021 - VRT NWS)

In de strijd tegen voedselverspilling krijgen meer dan 200 producten vanaf vandaag een extra label om aan te duiden dat je ze niet onmiddellijk hoeft weg te gooien als de houdbaarheidsdatum overschreden is. Veel mensen kennen het verschil niet tussen "ten minste houdbaar tot" en "te gebruiken tot". Daardoor belanden elk jaar tonnen voedsel dat perfect eetbaar is in de vuilnisbak. [naar artikel]


4. "Dit was een aanslag op het product voetbal. Mensen begrijpen het niet meer en ik vraag me stilaan af of ook de scheidsrechters het nog begrijpen" (30/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

Bij AA Gent zijn ze nog altijd niet te spreken over de arbitrage. "Het had meer weg van een circus of een casino dan van een voetbalwedstrijd."... [naar artikel]


5. Familie, vrienden en buren wonen massaal stille wake voor vermoorde Ellen (37) bij: “We proberen te begrijpen wat niemand kan begrijpen” (11/09/2019 - Het Nieuwsblad)

Enkele buurtbewoners organiseerden woensdagavond een stille wake ter nagedachtenis van Ellen D’hooghe. De 37-jarige vrouw werd in de nacht van zaterdag op zondag om het leven gebracht door haar man Pol M. (45). Er kwamen massaal veel mensen af op de wake. [naar artikel]


6. Onze misdaadverslaggever over familiedrama in Waardamme: “Dit kun je niet begrijpen. Meer nog, dit wíl je niet begrijpen” (18/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

De gebeurtenissen in Waardamme hebben ook onze misdaadreporter Tim Lescrauwaet diep geraakt. Hij maakt de persoonlijke balans op na een dag verslag uitbrengen. “Pas thuis, bij je eigen dochters, dringt helemaal door wat daar gebeurd is. Ik probeer het niet meer te begrijpen. Dat is toch onmogelijk.” [naar artikel]


7. Rebellie in Sluis, ook Vlaamse uitbaters gooien voor één dag deuren open: “We begrijpen niet waarom de horeca nog altijd geviseerd wordt” (15/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Terwijl winkels en kappers zaterdag na weken lockdown in Nederland weer open mochten, moesten horeca en cultuur nog altijd verplicht sluiten. Niet zo in verschillende gemeenten, waaronder ook in grensstadje Sluis naast Knokke-Heist. De Brugse uitbaters van een brasserie Lizzie’s rebelleerden zaterdag mee. “Met een beperkte kaart, maar blij dat we de klanten even terugzien”, reageert Liesbeth van Os. [naar artikel]


8. Lidl zit verveeld met gefotoshopte kerk op verpakking: "We hebben niemand willen schofferen" (01/09/2017 - De Morgen)

"Het is nooit de intentie geweest van Lidl om iemand te schofferen. We vermijden het gebruik van religieuze symbolen op onze verpakking om alle neutraliteit te behouden. Als dit anders ervaren wordt, willen we ons hier oprecht voor excuseren." Dat zegt Isabelle Cobrandt, woordvoerster van Lidl-België, naar aanleiding van de ophef over de verpakking van enkele producten in het kader van de Griekse actieweek bij de supermarktketen, waarover verschillende media gisteren al berichtten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!