De Oosterweelwerken op het grondgebied van Zwijndrecht en Linkeroever zullen minstens 6 maanden sneller klaar zijn dan gepland. Dat heeft Vlaams Minister Lydia Peeters meegedeeld in de commissie Openbare Werken. Tegen de tweede helft van 2024 moet het leed geleden zijn. Dit is wel met uitzondering van de Scheldetunnel. De start van die werken heeft drie maand vertraging opgelopen door de PFOS-problematiek. [naar artikel]
De Oosterweelwerken gaan beter vooruit dan gepland. Zo goed zelfs dat het stuk van de werken op Linkeroever en Zwijndrecht een half jaar sneller klaar zullen zijn dan voorzien. [naar artikel]
De Oosterweelwerken op Linkeroever en in Zwijndrecht zullen minstens een half jaar vroeger klaar zijn dan gepland, in 2024 in plaats van in 2025. Dat meldt Lantis, de bouwheer van de Oosterweelverbinding. Dat is goed nieuws, want aan het begin van de werken leek het erop dat alles net langer zou duren. "Het is een hele uitdaging geweest", zegt Annik Dirkx van Lantis. [naar artikel]
De PFOS-vervuiling in Zwijndrecht heeft mogelijk ook gevolgen voor de werkzaamheden aan de Oosterweelverbinding. "Ik sluit niet uit dat er vertragingen zullen opgelopen worden", zegt Vlaams viceminister-president Hilde Crevits (CD&V) in "Terzake". [naar artikel]
Het arrest van de Raad van State zal de werken aan de Antwerpse Oosterweelverbinding “wellicht met vier tot zes weken vertragen”. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) gezegd in het Vlaams Parlement. De minister laat ook onderzoeken of het arrest een impact kan hebben op andere werven. [naar artikel]
De aannemer van de Oosterweelwerken zal dankzij de coronacrisis maar liefst één jaar tijdswinst boeken. Omdat de verkeersdrukte op de E17 veel lager is dan normaal, konden de werken vervroegd starten. Vandaag werd de laatste laag fluisterasfalt aangebracht in de rijrichting van Gent. Vanaf volgende week neemt de aannemer al de andere rijrichting onder handen. Die werf stond normaal gezien pas voor de zomer van 2021 ingepland. [naar artikel]
De aannemer van de Oosterweelwerken zal dankzij de coronacrisis maar liefst één jaar tijdswinst boeken. Omdat de verkeersdrukte op de E17 veel lager is dan normaal, konden de werken vervroegd starten. Vandaag werd de laatste laag fluisterasfalt aangebracht in de rijrichting van Gent. Vanaf volgende week neemt de aannemer al de andere rijrichting onder handen. Die werf stond normaal gezien pas voor de zomer van 2021 ingepland. [naar artikel]
De steunmars in Maasmechelen voor Jürgen Conings, waarvoor via Facebook een oproep was gedaan, gaat zaterdag niet door zoals gepland door de organisatoren. “Er is ten eerste geen aanvraag ingediend. We gaan de deelnemers opvangen aan de carpoolparking bij de E314 en dan door de politie laten begeleiden tot op een oud voetbalplein. Dan is daar mogelijk een kleine lus te stappen,” aldus burgemeester Raf Terwingen (CD&V) van Maasmechelen. [naar artikel]
Het was de voorbije weken wat stil rond het Oosterweelproject, het grootste mobiliteitsproject in Antwerpen van de laatste decennia. Maar vanmiddag om 13u30 volgt een persconferentie in het Havenhuis waarin de BAM, schepen van Mobiliteit Koen Kennis en de actiegroepen meer duiding gaan geven bij hun keuze voor de voorkeursvariant. Zo is bepaald dat de Scheldetunnel een extra fietskoker zal krijgen. Volg hier de persconferentie op de voet. [naar artikel]
De leden van het Toekomstverbond, die de Oosterweelverbinding hebben uitgetekend, hebben bijkomende details over het tracé bekendgemaakt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.