Op TikTok en Instagram kan je de laatste tijd veel video's en posts vinden over de producten van Lotus Bakeries, uit Lembeke. De gewone speculoos, "Biscoff", en de speculoospasta worden gebruikt om speciale koffies en taarten te maken. "De jeugd werkt met ons product en dat is fijn om vast te stellen", zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. [naar artikel]
Zeg niet langer speculoos tegen de koekjes en pasta van Lotus Bakeries. Vanaf volgend jaar heten ze Biscoff, net als in het buitenland. Maar veel fans lusten die naamsverandering niet en laten luid hun ongenoegen blijken over de teleurgang van dit “cultureel erfgoed”. De Vlaming is koppig genoeg om het koekje speculoos te blijven noemen, meent merkstrateeg Stef Verbeeck. [naar artikel]
De grote stroompanne die donderdagmorgen grote delen van Ruddervoorde trof, heeft ook voor problemen gezorgd in koekjesfabriek Destrooper-Olivier. Door het wegvallen van de stroom konden de ovens niet meer open, waardoor de bakkende koekjes verbrandden. “Zo’n 100.000 koekjes zijn verloren gegaan”, klinkt het. [naar artikel]
De grote stroompanne die donderdagmorgen grote delen van Ruddervoorde trof, heeft ook problemen veroorzaakt in koekjesfabriek Destrooper-Olivier. Door het wegvallen van de stroom konden de ovens immers niet meer open. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus gaat de naam van zijn bekendste product een internationalere aanblik geven. De keuze om ‘speculoos’ ook in onze... The post Van speculoos naar Biscoff: Lotus geeft bekendste product een andere naam appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam "speculoos". Het bedrijf wil van zijn koekje een wereldmerk maken en kies daarom voor "Biscoff", de merknaam waaronder Lotus Speculoos in zowat alle landen al verkocht wordt. Lotus is niet de eerste voedingsproducent die het waagt om een ultrabekende merknaam te vervangen door een andere. Wij lijsten er enkele op. [naar artikel]
Er komt maar geen einde aan de hype rond Lotus Bakeries. De Biscoff-koekjes en -pasta zijn ook op TikTok een hit. Dat is de prestigieuze zakenkrant Financial Times niet ontgaan. The post Ook TikTok is gek van Biscoff appeared first on Trends. [naar artikel]
Tientallen Britse muzieksterren, onder wie Arctic Monkeys, zouden zich de voorbije jaren bediend hebben van twijfelachtige offshoreconstructies om zo een pak minder belastingen op te hoesten. Dat klinkt behoorlijk strijdig met het sociaal engagement dat dit soort figuren graag tentoonspreidt, maar de fans lijken er niet meteen wakker van te liggen. [naar artikel]
Burgemeester Steven Vandeput (N-VA) heeft de Hasseltse horecabazen gewaarschuwd dat ze op afhaalpunten enkel drank in gesloten verpakkingen mogen verkopen. Enkele horecazaken boden bijvoorbeeld “afhaalpinten” aan, waardoor er samenscholingen ontstonden, zo schrijft Het Belang van Limburg. “Afhalen laten we toe en willen we zelfs aanmoedigen, maar dat is iets anders dan verdoken feestjes organiseren”, bevestigt Vandeput aan Belga. “Verpakt kan het nog, maar niet-verpakt volgt een boete.” [naar artikel]
Opnieuw haalt de VRT een sketch uit ‘De ideale wereld’ offline na klachten. Een persiflage op de film ‘Schindler’s list’, waarin Oskar Schindler verandert in de oprichter van een fabriek van jodenkoeken, schoot bij kijkers in het verkeerde keelgat. “Wie ver van de Joodse gemeenschap afstaat, kan niet inschatten welk effect zo’n grappen hebben op mensen die ouders verloren hebben in die tragedie”, zegt Michael Freilich. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.