Het aantal zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw gestegen. Dat blijkt uit cijfers waar De Morgen vandaag over bericht. Sinds 2018 hanteert Vlaanderen een 'dynamische lijst' met zwarte punten, die jaarlijks wordt aangepast op basis van ongevallencijfers. Voor 2021 telt de lijst 302 punten. Vorig jaar waren er 287. Aan 133 daarvan werden aanpassingen doorgevoerd. Maar aangezien er 101 nieuwe punten bijkwamen, blijft de lijst even lang. [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw gestegen. Dat blijkt uit cijfers waar De Morgen donderdag over bericht. [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw gestegen, zo blijkt uit cijfers die De Morgen kon inkijken. Op de lijst van 2021 staan 302 gevaarlijke punten, waarvan 101 nieuwe. ‘Er is te weinig progressie, vooral voor fietsers en voetgangers.’ [naar artikel]
De lijst met zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw langer geworden. Het zijn er 302, terwijl het er vorig jaar nog 287 waren. Bevoegd minister Lydia Peeters (Open VLD) belooft de gevaarlijke punten aan te pakken. [naar artikel]
De lijst van 22 zwarte verkeerspunten waar Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) extra middelen voor vrijmaakt is verouderd. Vlaanderen telt veel meer gevaarlijke punten. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) geeft toe dat er 19 projecten geschrapt zijn uit de historische lijst met 809 zwarte verkeerspunten in... [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw toegenomen. Op de lijst staan nu iets meer dan 300 gevaarlijke punten, waarvan ruim 100 nieuwe. De stijging wordt vooral veroorzaakt door een toename van het aantal dodelijke verkeersslachtoffers sinds 2018, “in het bijzonder het aandeel voetgangers en fietsers hierin”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Pas in 2024 worden de laatste zwarte punten aangepakt van de lijst die in 2002 opgesteld werd. Intussen heeft Vlaanderen zijn doelstelling rond verkeersdoden bijgesteld. [naar artikel]
Twintig jaar geleden al besliste de overheid om 800 gevaarlijke kruispunten in Vlaanderen weg te werken. Dat zou vijf jaar in beslag nemen en een grote stap zijn richting minder doden in het verkeer. Maar pas over twee jaar, in 2024, zal het laatste punt op de zwarte lijst daadwerkelijk aangepakt worden. Hoe heeft het zo lang kunnen duren? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.