Digitaal radio luisteren zit de laatste jaren in de lift. Zowat 41 procent van het totale luistervolume radio is nu digitaal: 19 procent luistert via DAB+, 14 procent via het internet, 6 procent via digitale televisie en 2 procent via de kabel. Ook in de wagen wint digitale radio aan populariteit. Dat blijkt uit een onderzoek van Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid. [naar artikel]
De nieuwe luistercijfers zorgen voor enkele opmerkelijke cijfers. Radio 2 stopte de vrije val, MNM blijft in een neerwaartse spiraal, maar vooral bij Nostalgie gebeurden bizarre zaken. [naar artikel]
Zowat 38 procent van het totale radioluistervolume in Vlaanderen is nu digitaal: via DAB+, internet of digitale TV. Dat is een aanzienlijke groei. Vorig jaar bedroeg dit 26 procent en 21 procent in 2018. Dat meldt de samenwerkende organisatie Digitale Radio Vlaanderen vandaag bij de start van de Week van de Digitale Radio. [naar artikel]
Zowat 38 procent van het totale radioluistervolume in Vlaanderen is nu digitaal: via DAB+, internet of digitale TV. Dat is een aanzienlijke groei. Vorig jaar bedroeg dit 26 pct en 21 pct in 2018. Dat meldt de samenwerkende organisatie Digitale Radio Vlaanderen. [naar artikel]
Met een marktaandeel van 30,39 procent is Radio 2 de best beluisterde zender in het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe luistercijfers van het Centrum voor Informatie over Media (CIM), die via een nieuwe methodologie gemeten werden. De luistercijfers hebben betrekking op de periode van januari tot en met april 2018. Qmusic was […] Het bericht Radio 2 ook met nieuwe methodologie best beluisterde zender verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Sinds de pandemie buldert de podcasttrein door het Vlaamse medialandschap. Het aanbod groeit, de luistercijfers stijgen en steeds meer audiomakers bieden opleidingen aan. De volgende stap: een mentaliteitswijziging bij investeerders en adverteerders. [naar artikel]
Radio 2 was tussen mei en augustus opnieuw de meest beluisterde radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media. De zender van de openbare omroep haalt een marktaandeel van 28,3 procent. [naar artikel]
Niet Studio Brussel maar Qmusic is de grootste zender. Na Radio 2 natuurlijk, dat standvastig op kopt loopt. Dat is de grootste nieuwigheid in radioland, dat voor het eerst een nieuwe methode gebruikt om de luistercijfers te meten. [naar artikel]
Ondanks een vernieuwingsoperatie, met onder meer het schrappen van het regionaal ochtendblok, heeft Radio 2 in de periode januari-april 2023 opnieuw marktaandeel verloren. Dat blijkt woensdag uit de luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Toch blijft Radio 2 de meest beluisterde radiozender van Vlaanderen. [naar artikel]
Radio blijft een populair medium. Dat is de belangrijkste conclusie van de laatste CIM-luistercijfers. StuBru en Radio 1 krijgen een tikje, Qmusic en MNM gaan licht vooruit. Al bij al blijft het radiolandschap stabiel, maar met golfbewegingen. [naar artikel]
Wat nu? Dat is de vraag die ze zich bij Studio Brussel stellen. De radiozender heeft in het voorjaar de laagste luistercijfers in meer dan tien jaar behaald. Daarmee zakt StuBru van de derde naar de zesde plaats. “Hier moeten we lessen uit trekken”, zegt Els Van de Sijpe, directeur radio en audio bij de VRT. [naar artikel]
Wat nu? Dat is de vraag die ze zich bij Studio Brussel stellen. De radiozender heeft in het voorjaar de laagste luistercijfers in meer dan tien jaar behaald. Daarmee zakt StuBru van de derde naar de zesde plaats. “Hier moeten we lessen uit trekken”, zegt Els Van de Sijpe, directeur radio en audio bij de VRT. [naar artikel]
Het Centrum voor informatie over de media (CIM) heeft vandaag de luistercijfers voor het najaar van 2018 bekend gemaakt. Radio 2 heerst nog steeds... [naar artikel]
Studio 100 lanceert vrijdag, ter afsluiting van de Week van de Digitale Radio, het nieuwe platform www.radio.vlaanderen. Daarmee streeft Studio 100 ernaar om een zo volledig mogelijk overzicht van alle Vlaamse digitale radio’s aan te bieden. In dat kader investeert Studio 100 in de toekomst van de radio: het digitaal luisteren. [naar artikel]
De totale som van alle digitale betalingen wereldwijd dit jaar wordt geschat op bijna tien biljoen dollar. Er wordt verwacht dat dit cijfer tot 2027 jaarlijks gemiddeld met zo’n 12 procent zal stijgen. Cijfers van Statista tonen hoe digitale betaalmethodes steeds meer gebruikt worden: Ontwikkelingslanden (mah) [naar artikel]
Met 31,3 procent haalt Radio 2 het hoogste marktaandeel voor de zender in vier jaar en blijft de zender de grootste in Vlaanderen. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). [naar artikel]
En eindigen doen we in Genk. Vanaf vandaag zijn elf lokale radiozenders in Limburg te beluisteren via DAB+. Dat is digitale radio via de ether, en dus de opvolger van de klassieke FM-radio uitzending. Het gaat om een pilootproject van Vlaams minister van Media Benjamin Dalle. Op termijn wil hij dat alle lokale radio’s een definitieve plaats krijgen op DAB+. Eén van de eerste Limburgse radiozenders die de digitale overstap maakte, is Radio GRK uit Genk. [naar artikel]
13:28 De grootste Vlaamse radiozender haalt in de jongste luistercijfers een marktaandeel van 31,3 procent, het hoogste peil sinds de start van een nieuwe meetmethode begin vorig jaar. De klassieke zender K... [naar artikel]
Indrukwekkende luistercijfers voor Radio 2. Dagelijks luisteren ruim 1,3 miljoen Vlamingen, overwegend 55-plussers, naar de populairste VRT-zender. StuBru krijgt een stevige klap. [naar artikel]
Radio 2 blijft de populairste radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit nieuwe CIM-luistercijfers voor de periode maart-juni 2021. De commerciële zender Q-Music staat steviger op de tweede plaats. [naar artikel]
Radio 2 haalt een marktaandeel van 28,3 procent en blijft daarmee afgetekend de marktleider in Vlaanderen. Qmusic klokt af op een marktaandeel van 12,7 procent en de andere commerciële radio, Joe, is met 11,1 procent de derde grootste zender. Dat blijkt uit de luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) die betrekking hebben op de periode van januari tot april 2022. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.