Lees dit artikel: China trekt spoorlijn rond de Taklamakan-woestijn In China zijn de werken aan de Taklamakan-spoorweg afgerond. Het is de eerste spoorlijn in de wereld die een volledig traject rond een woestijn maakt. De aanleg van de route moet volgens de Chinese autoriteiten de ontsluiting van afgelegen gemeenschappen in het westen van het land helpen realiseren. In september werden de laatste ontbrekende schakels, […] Lees dit artikel: China trekt spoorlijn rond de Taklamakan-woestijn [naar artikel]
In het westen van China is, over een afstand van 825 kilometer, een spoorverbinding tussen de steden Hotang en Ruoqiang in gebruik genomen. Daarmee kunnen de Chinese spoorwegen aan reizigers voortaan een volledig traject rond de Taklimakan, de grootste woestijn van het land, aanbieden. De spoorlijn moet de ontsluiting van een aantal regio’s in de […] [naar artikel]
In China hebben 1.500 spoorwegwerkers tegelijkertijd een nieuwe spoorverbinding aangelegd. De verbinding werd aangelegd in de stad Fuzhou, in het oosten van China, in minder dan negen uur tijd, dat meldt het staatspersbureau. [naar artikel]
Het Hongaarse Parlement heeft het project dat de hoofdstad Boedapest per spoor moet verbinden met het Servische Belgrado als ‘geheim’... The post China financiert aanleg nieuwe spoorlijn in hart van Oost-Europa. Hongarije classificeert het project als ‘geheim’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
“Er is meer steun nodig voor de psychische hulpverlening in de Kempen.” Die oproep lanceerde de Molse burgemeester Wim Caeyers (CD&V) nadat er woensdagavond opnieuw een zelfdoding had plaatsgevonden langs de Molse spoorlijn, de derde al in enkele weken tijd. Caeyers, tevens voorzitter van de raad van bestuur van C.G.G. Kempen, trekt daarom aan de alarmbel, want hij wil het thema zelfdoding op de kaart zetten. [naar artikel]
Vijf jaar nadat de spoorlijn Maastricht-Lanaken feestelijk werd gereactiveerd, zet spoorbeheerder Infrabel de schouwing en het onderhoud van de sporen al stop. De aanleg en de bijhorende goederenterminal in Lanaken kostten liefst 33 miljoen euro, maar veel treinen reden er nooit. “We hebben het spoor officieel buiten dienst gesteld”, zegt Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit. [naar artikel]
De spoorlijn heeft 33 miljoen euro gekost, maar er reden nauwelijks treinen op. De lage brandstofprijzen spelen een rol. [naar artikel]
De infrastructuurwerken die dit weekend werden uitgevoerd op het spoor tussen Essen en het Nederlandse Roosendaal, waren om 5 uur maandagochtend afgerond. Eerder was aangekondigd dat de werken tot maandag 10 uur zouden duren. [naar artikel]
Door problemen met één van de bovenleidingen, moet het treinverkeer over één spoor. [naar artikel]
Net als Belgisch Limburg is ook Nederlands Limburg vragende partij voor de elektrificatie van het spoor Mol-Hamont. De Nederlanders willen zelfs mee betalen voor het project. “Dit is ontzettend belangrijk voor de Belgische én voor de Nederlandse Limburgers”, zei de Nederlandse gedeputeerde Patrick van der Broeck in een gesprek in de studio van TVL. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.