De Antwerpse Kieldrechtsluis is niet langer de grootste sluis ter wereld. Zeesluis Ijmuiden, die toegang biedt tot de haven van Amsterdam aan de monding van de Noordzee, is nu de allergrootste. Deze week voer er voor de eerste keer een schip door het sluizencomplex op proef. [naar artikel]
In het Nederlandse IJmuiden is woensdag officieel gestart met de bouw van een nieuwe zeesluis, die de grootste wereldwijd moet worden. Dat is vandaag nog de Kieldrechtsluis, die pas in juni werd geopend. [naar artikel]
De nieuwe Kieldrechtsluis heeft na zes maanden al 4.846 binnen- en zeeschepen versast. Zo wordt vernomen bij het Havenbedrijf Antwerpen. Door de extra toegang tot de Waaslandhaven verdampten de wachttijden aan de Kallosluis en voeren er 690 extra schepen de haven op de linkeroever binnen. [naar artikel]
Tegen het najaar van volgend jaar zouden over de Kieldrechtsluis nog twee bijkomende bruggen moeten liggen. De offertes daartoe werden donderdag afgesloten. [naar artikel]
Precies een jaar geleden opende koning Filip officieel de Kieldrechtsluis, nog steeds de grootste ter wereld. Niemand betwist de noodzaak van die sluis, maar het gebruik door zeeschepen komt slechts traag op gang. Het personeel spreekt zelfs over ‘de kalme sluis’. [naar artikel]
Betontransportfirma Yvaga uit Hamme staat samen met de bouwheren van de nieuwe Kieldrechtsluis terecht voor de dood van twee arbeiders. Die verongelukten in 2013 nadat hun betonmixer op de werf van het dok in een gracht over de kop was gegaan. [naar artikel]
De Kieldrechtsluis, sinds 2016 de grootste sluis ter wereld, is sinds zondagochtend rond 10u buiten gebruik. Oorzaak is een aanzienlijke maar nog niet achterhaalde olievervuiling die in de sluiskom werd opgemerkt. [naar artikel]
De Kieldrechtsluis, de tweede toegang tot de Waaslandhaven, is opnieuw in dienst. Dat meldt het Havenbedrijf Antwerpen. De sluis was sinds zondag buiten dienst na een olielek. Voorlopig is er nog geen duidelijkheid over de veroorzaker, en belandt de “aanzienlijke factuur” momenteel bij het Havenbedrijf. De grootste sluis ter wereld was sinds zondagmorgen buiten dienst. […] [naar artikel]
De Kieldrechtsluis, de tweede toegang tot de Waaslandhaven, is opnieuw in dienst. Dat meldt het Havenbedrijf Antwerpen. De sluis was sinds zondag buiten dienst na een olielek. Voorlopig is er nog geen duidelijkheid over de veroorzaker, en belandt de “aanzienlijke factuur” momenteel bij het Havenbedrijf. [naar artikel]
Twee jaar na de opening van de Kieldrechtsluis is er nog altijd geen trein over de spoorwegbruggen gereden. Het spoorverkeer in de Waaslandhaven verloopt daardoor dan ook verre van optimaal. Dat zegt DP World, één van de grootste containerverhandelaars aan het Deurganckdok. De spoorwegbruggen over de Kieldrechtsluis kunnen nog altijd niet worden gebruikt omdat ze simpelweg niet stevig genoeg zijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.