Dat er mogelijk sprake is van fraude bij één van de callcenters voor de Vlaamse contactopsporing, is volgens Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) “verwerpelijk”. Volgens de CD&V-minister is er een extern onderzoek opgestart, bereidt het Agentschap Zorg en Gezondheid juridische stappen voor en steunt hij de vraag naar een audit door het Rekenhof. “Ik stel me ook de vraag hoe dit mogelijk is”, aldus Beke. [naar artikel]
Dat er mogelijk sprake is van fraude bij één van de callcenters voor de Vlaamse contactopsporing, is volgens Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke “verwerpelijk”. Volgens de CD&V-minister is er een extern onderzoek opgestart, bereidt het Agentschap Zorg en Gezondheid juridische stappen voor en steunt hij de vraag naar een audit door het Rekenhof. “Ik stel me ook de vraag hoe dit mogelijk is”, aldus Beke. [naar artikel]
Dat er mogelijk sprake is van fraude bij één van de callcenters voor de Vlaamse contactopsporing, is volgens Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke “verwerpelijk”. Volgens de CD&V-minister is er een extern onderzoek opgestart, bereidt het Agentschap Zorg en Gezondheid juridische stappen voor en steunt hij de vraag naar een audit door het Rekenhof. “Ik stel me ook de vraag hoe dit mogelijk is”, aldus Beke. [naar artikel]
In Kortrijk en omstreken loopt de lokale contactopsporing volgens de organisatoren goed. Toch klagen ze over de gebrekkige samenwerking met het Vlaams contactcentrum. Omdat ze lokaal geen toegang hebben tot de centrale databank van Sciensano verrichten ze soms dubbel werk en is een efficiënte samenwerking onmogelijk. [naar artikel]
Het Agentschap Zorg en Gezondheid (AZG) gaat een strafrechtelijke klacht indienen tegen het callcentrum Yource, een van de bedrijven die deel uitmaken van het consortium dat instaat voor de contactopsporing. Het AZG doet dit naar aanleiding van de publicatie van een artikel in Het Laatste Nieuws. Joris Moonens van het Agentschap Zorg en Gezondheid bevestigt aan VRT NWS dat er mogelijk fraude is gepleegd. [naar artikel]
De audit die op vraag van het Agentschap Zorg en Gezondheid is uitgevoerd bij het callcentrum Mifratel/Yource nadat een klokkenluider vermoedelijke fraude aan het licht had gebracht, heeft die fraude niet kunnen vaststellen. Maar het kan ze ook niet uitsluiten. Dat meldt Zorg en Gezondheid. Er loopt wel nog een gerechtelijk onderzoek tegen het bedrijf. [naar artikel]
De audit die op vraag van het Agentschap Zorg en Gezondheid is uitgevoerd bij het callcentrum Mifratel/Yource nadat een klokkenluider vermoedelijke fraude aan het licht had gebracht, heeft die fraude niet kunnen vaststellen. Maar het kan ze ook niet uitsluiten. Dat meldt Zorg en Gezondheid. Er loopt wel nog een gerechtelijk onderzoek tegen het bedrijf. [naar artikel]
09:02 Een audit heeft geen opheldering gebracht over vermeend gesjoemel bij een callcenter dat contactonderzoek uitvoerde. Het onderzoek bracht geen fraude aan het licht, maar kan ze evenmin uitsluiten. [naar artikel]
Het aantal besmettingen in ons land blijft stijgen. Vandaag meldt Sciensano dat er gemiddeld 154,1 besmettingen per dag worden geregistreerd,... [naar artikel]
De contactcenters die moeten opsporen wie er in contact is gekomen met mensen die besmet zijn met het coronavirus kampen nog altijd met kinderziekten. Dat schrijven de Mediahuis-kranten en is ons bevestigd. Zo kunnen contactopspoorders tot dusver nog maar 10 contacten digitaal registreren. Zijn het er meer, dan moet het met pen en papier. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.