Een bittere grap uit de modewereld: als door de klimaatverandering de zeespiegel stijgt, kunnen we tenminste droog schuilen op de bergen ongedragen kleren die modebedrijven weggooien. Iedereen is het erover eens dat de waterverspilling en CO2-uitstoot van de sector onhoudbaar zijn. Maar wat kunt ú doen, behalve uw jeansbroek blijven dragen tot ze modieus uit elkaar valt? [naar artikel]
Sociale media vormen wapen tegen mensonwaardige arbeidsomstandigheiden in Bangladesh [naar artikel]
De sector van de kledingproductie kampt nog altijd met serieuze ethische problemen. Goedkoop kleren maken voor ketens als H&M, C&A en WE gaat moeilijk samen met een correct loon, zegt Test-Aankoop. [naar artikel]
Door de logistieke problemen in Azië raakt een deel van de wintercollectie voorlopig nog niet in onze kledingwinkels. “Er zijn al vertragingen tot vier weken. En voor daarna is het afwachten”, zegt Isolde Delanghe van Mode Unie. Bij JBC en ZEB merken ze het ook, maar de klanten zullen er niets van merken, maken CEO’s Bart Claes en Luc Van Mol zich sterk. [naar artikel]
3,24 miljard euro, zoveel spendeerden de Belgen in het derde kwartaal aan online aankopen, de zomermaanden juni, juli en september dus. Dat is maar liefst 46 procent meer dan een jaar eerder, coronajaar 2020. "We kopen niet meer online uit noodzaak, maar omdat het makkelijker is." Vooral op vlak van kleding is de groei aanzienlijk. [naar artikel]
De internationale modeketen Esprit heeft het faillissement aangevraagd in België. Vijftien winkels in ons land, onder meer die op de Meir in Antwerpen en in het Wijnegemse shoppingcenter zijn sinds dinsdag gesloten. Enkel tien zelfstandig uitgebate zaken, zoals die in Mechelen en Lier, blijven open. De vakbonden reageren verslagen, maar niet verrast. “Esprit valt een beetje tussen twee stoelen en slaagt er al jaren niet in zich te herpositioneren”, zegt een expert. [naar artikel]
Uit een nieuwe ranking van de Duitse milieuwaakhond Atmosfair blijkt dat Brussels Airlines bij de meest milieuvervuilende luchtvaartmaatschappijen... [naar artikel]
Uit een nieuwe ranking van de Duitse milieuwaakhond Atmosfair blijkt dat Brussels Airlines bij de meest milieuvervuilende luchtvaartmaatschappijen ter wereld behoort. Volgens de ngo benut de maatschappij haar toestellen niet efficiënt genoeg, waardoor de CO2-uitstoot oploopt. [naar artikel]
Uit een nieuwe ranking van de Duitse milieuwaakhond Atmosfair blijkt dat Brussels Airlines bij de meest milieuvervuilende luchtvaartmaatschappijen ter wereld behoort. Volgens de ngo benut de maatschappij haar toestellen niet efficiënt genoeg, waardoor de CO2-uitstoot oploopt, staat maandag in De Standaard en Het Nieuwsblad. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.