Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar in veel gevallen volgend jaar wat meer belastingen voor moeten betalen. Het gaat soms tot 250 euro extra per jaar. Welke auto’s komen je het duurst te staan? En waarom zal het bij de ene hybride wagen wel meevallen, terwijl de andere wél fors duurder wordt? [naar artikel]
Vanaf januari kan een werknemer zijn bedrijfswagen inruilen voor een som geld, maar de meesten zitten daar niet op te wachten. Dat blijkt uit een [naar artikel]
Het kernkabinet van de regering-Michel is het eens geworden over de invoering van het mobiliteitsbudget. Vanaf 1 januari zal elke werknemer die [naar artikel]
De CO2-uitstoot zal vanaf 1 januari nog meer doorwegen in de fiscale behandeling van de bedrijfswagens. Zogenaamde valse hybrides, waarvan de elektrische aandrijving zo zwak is dat er vaak nauwelijks of geen gebruik van gemaakt wordt, zullen fiscaal afgestraft worden. De aftrekbaarheid van een bedrijfswagen zal vanaf 1 januari toenemen naarmate de CO2-uitstoot lager is. […] Het bericht Nieuw op 1 januari – “Valse” hybride bedrijfswagens worden zwaarder belast verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vanaf april kun je als werknemer je bedrijfswagen inruilen voor een mobiliteitsbudget dat ook gunstig belast wordt. Dit is een fiscale [naar artikel]
Het kernkabinet van de regering-Michel is het eens geworden over de invoering van het mobiliteitsbudget. Vanaf 1 januari zal elke werknemer die [naar artikel]
De topmanagers van de Bel-20-bedrijven hebben op dinsdag 8 januari al evenveel verdiend als een gemiddelde werknemer in een heel jaar. Dat becijferde de Franstalige christelijke bediendebond CNE, die 8 januari herdoopte tot ‘CEO jackpot day’. Maar hoeveel verdienen die CEO’s en waarom is dat zoveel? Xavier Baeten, beloningsexpert bij Vlerick Business School, geeft de antwoorden. [naar artikel]
Tijdens de aflevering van Drive van vandaag gingen Philippe en Jeffrey op stap door de wondere wereld van de hybride motoren. Plug-in hybride, zelfopladende hybride of mild hybride, vanaf nu weet je altijd het verschil! [naar artikel]
15:26 Wie een bedrijfswagen op diesel of benzine heeft, zal dit jaar meer belastingen betalen. Maar hoeveel is nog niet duidelijk. Daardoor wordt het loon van januari later gecorrigeerd. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
Bedrijfswagens worden volgend jaar opnieuw een pak zwaarder belast. Het belastbaar voordeel stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de CO2-coëfficiënt. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
BrusselExtra nettoloon geven in plaats van een bedrijfswagen zal de mobiliteitsknoop in ons land niet ontwarren. Volgens een studie van de FOD Mobiliteit is amper 3 tot 9 procent bereid zijn bedrijfswagen af te staan voor extra loon. Zo dreigt de ‘cash for car’-maatregel snel uitgevlakt te worden door het nog altijd snel stijgende aantal firmawagens. [naar artikel]
Thuiswerken kost een werknemer gemiddeld 2 euro per dag volgens Nederlands onderzoek. Vandaag lijkt de werknemer echter vaak op te draaien voor zijn bureaugerief, elektriciteit of zelfs velletjes wc-papier. [naar artikel]
01:01 Hybride auto’s, die zowel een benzine- of dieselmotor als een elektrische motor hebben, verliezen hun fiscaal voordeel en worden dus minder aantrekkelijk als bedrijfswagen. [naar artikel]
De maatregel waarbij werknemers hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een som geld zal niet klaar zijn tegen 1 januari 2018. Dat heeft een regeringsbron gezegd aan Le Soir. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.