Elektrische en hybride auto’s winnen in Europa steeds meer aan populariteit, ten koste van diesel- en benzinewagens. De verkoop van nieuwe hybride elektrische wagens zonder stekker lag in het derde kwartaal zelfs voor het eerst hoger dan de verkoop van dieselauto’s, zo blijkt vrijdag uit cijfers van de Europese autosectororganisatie ACEA. [naar artikel]
01:04 Bezitters van een bedrijfswagen verwachten al binnen enkele jaren massaal afscheid te nemen van auto’s op diesel. Hybride en elektrische wagens moeten hun plaats innemen. [naar artikel]
01:01 Hybride auto’s, die zowel een benzine- of dieselmotor als een elektrische motor hebben, verliezen hun fiscaal voordeel en worden dus minder aantrekkelijk als bedrijfswagen. [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
Bijna een derde van de Belgische weggebruikers wil in hun nieuwe wagen een hybride elektrische motor. Iets minder dan 1 op 10 zou gaan voor een volledig elektrische wagen. Dat blijkt uit de Global Automotive Consumer Study 2020 van onderzoeksbureau Deloitte. Auto’s op benzine of diesel boeten in aan populariteit. In 2018 wou 64 procent […] The post Belg blijft schichtig over volledig elektrische wagens, hybride wint aan populariteit appeared first on Business AM. [naar artikel]
Benzine of diesel? Toch wat te vervuilend, en binnenkort misschien zwaarder belast. Elektrisch dan maar? Nee, te duur. En dus laten we ons verleiden door hybride modellen. Op het voorbije Autosalon ging één op de drie vervolggesprekjes over een hybride wagen. En dat terwijl nog maar één op de twintig auto’s op de Belgische wegen een hybride is. [naar artikel]
22:23 Elektrische auto’s zijn in aanschaf nog altijd veel duurder dan conventionele modellen, maar toch verruilen bedrijfswagenrijders in ijltempo hun trouwe diesel of benzine voor een volledig elektrische ... [naar artikel]
Wil je binnenkort een nieuwe wagen kopen, dan heb je je ongetwijfeld al afgevraagd wat dan de beste keuze zou zijn: een auto met een benzine- of dieselmotor, of een hybride of elektrische wagen. Onze geldexpert Michel Maus bekijkt de financiële voordelen van elektrisch en hybride rijden in de verschillende gewesten, en voor bedrijfswagens. [naar artikel]
In Europa zijn hybride en elektrische auto’s voor de eerste keer in de geschiedenis populairder geworden dan dieselwagens. Dat blijkt... The post Europeanen kopen nu meer hybride en elektrische auto’s dan diesels appeared first on Business AM. [naar artikel]
De verkoop van hybride en elektrische wagens in Europa lag in september voor het eerst hoger dan de verkoop van dieselauto’s. Dat stelt het in Londen gevestigde onderzoeksbureau Jato Dynamics. [naar artikel]
De verkoop van hybride en elektrische wagens in Europa lag in september voor het eerst hoger dan de verkoop van dieselauto's. Dat stelt het in Londen gevestigde onderzoeksbureau Jato Dynamics. [naar artikel]
Een groeiend deel van de Belgen denkt in de toekomst elektrisch te rijden. Daardoor zal het wagenpark er over enkele jaren diverser uitzien qua brandstoftype. Eerst de situatie vandaag. Het Belgische wagenpark, circa 5,9 miljoen auto’s, bestaat voor 96 procent uit diesel- en benzinewagens. Hybride wagens (deels elektriciteit, deels benzine) zijn goed voor 2,6 procent […] The post Een op de drie Belgen denkt aan elektrische of hybride auto als volgende wagen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bijna iedereen gaat ervan uit dat de verzekeringspremie van een ‘zwaardere’ auto een pak hoger is dan de verzekering van een lichter model. Maar hoe zit het dan met elektrische wagens, die vaker zwaarder zijn dan voertuigen met een verbrandingsmotor? Independer.be maakt de vergelijking. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische auto breekt nog niet volledig door bij bedrijfswagens In slechts 37 procent van de Belgische bedrijven zijn er werknemers te vinden die met een volledig elektrische bedrijfswagen rijden. Diesel en benzine blijven de norm in het bedrijfswagenpark. Dat blijkt uit een enquête door Vlerick Business School. De Vlerick-onderzoekers ondervroegen 320 bedrijven die representatief zijn voor de Belgische ondernemingswereld naar hun mobiliteits- en verloningsbeleid. […] Lees dit artikel: Elektrische auto breekt nog niet volledig door bij bedrijfswagens [naar artikel]
Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals […] [naar artikel]
De autofabrikant heeft aangekondigd dat ze de stekker trekken uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden. De fabrikant zal naast elektrische auto's ook nog hybride wagens produceren. [naar artikel]
Corvette lanceert een elektrische auto, maar z’n aankondiging is gehuld in een waas van mysterie. Zal de eerste versie een soort hybride zijn? Indien ja, welk soort hybride? In welk jaar wordt het volledig elektrische model uitgebracht? Een nieuwe episode in de reeks van supercars die elektrische versies uitbrengen. Na verschillende Italiaanse en Britse merken […] [naar artikel]
16:26 De recyclagereus uit Menen neemt het eerste erkende centrum in België in gebruik om batterijen uit elektrische en hybride auto's te halen. [naar artikel]
De opmars van plug-in hybride voertuigen en volledig elektrische auto’s heeft de gewone hybride auto, de zogenoemde full hybrid, wat in de schaduw gezet. Toch is de hybride auto voor velen nog steeds de gemakkelijkste en veelal ook meest betaalbare manier om de CO2-uitstoot te reduceren. Wij selecteerden voor u acht redelijk betaalbare hybride voertuigen die niet aan het stopcontact worden opgeladen en die toch, weliswaar beperkt, elektrisch kunnen rijden. [naar artikel]
Hybride auto's blijven belangrijk in het aanbod van Toyota, hoewel de concurrentie zo snel mogelijk naar elektrische auto's wil. Topman Akio [naar artikel]
Het aandeel nieuw verkochte Europese auto's dat rijdt op een fossiele brandstof neemt af. Daartegenover staat een opmars van elektrische en hybride auto's tijdens het afgelopen kwartaal. Volgens de Europese autobrancheorganisatie ACEA was ongeveer een derde van de nieuwe wagens (deels) elektrisch. [naar artikel]
01:00 De verkoop van hybride auto's gaat dit jaar door het dak. De groei van die alternatieve aandrijving gaat niet ten koste van de verfoeide diesel, maar van de benzinewagen. [naar artikel]
Nog steeds is de bedrijfswagen nergens populairder dan in België. Toch beweegt er ook in ons land veel op het mobiliteitsfront. Met dank aan het coronavirus. 'Fietsen is cool geworden.' [naar artikel]
02:30 Na de bestuurder van de bedrijfswagen moet ook de particulier er op korte termijn aan geloven: afscheid nemen van benzine en diesel, en de elektrische auto omarmen. Nu al staat de consument bij de dea... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.