In Europa – en dus ook ons land – zullen er in de toekomst enkel nog elektrische auto’s mogen rijden. Maar wat betekent dat dan voor de oldtimer? Zal die nog van een uitzondering kunnen genieten? En wat als je je klassieker nu eens zou (laten) ombouwen tot elektrische oldtimer? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft in 10 vragen en evenveel antwoorden een overzicht van hoe je dat best aanpakt en wat dat dan moet kosten. [naar artikel]
Smeken bij je ex-partner, om alstublieft toch het sportkamp of een deel van zoonliefs nieuwe computer terug te betalen. In de toekomst zal het minder nodig zijn, want de 'buitengewone onderhoudskosten' worden nu wettelijk vastgelegd en afdwingbaar. "Dat moet leiden tot minder conflicten", aldus minister Geens. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische auto wordt na verloop van tijd goedkoper in onderhoudskosten Een elektrische wagen wordt in onderhoud na 36 maanden gebruik goedkoper dan een auto met een verbrandingsmotor. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse analist We Predict, gebaseerd op gegevens van 65 miljoen facturen voor onderhoud en herstelling van dertien miljoen wagens. Bij die ingrepen moesten de klanten in totaal een bedrag van 9,5 […] Lees dit artikel: Elektrische auto wordt na verloop van tijd goedkoper in onderhoudskosten [naar artikel]
Het onderhoud van de technische installaties in je woning is niet alleen wettelijk verplicht, maar ook nodig om optimaal te blijven presteren én je veiligheid te garanderen. Wat is nu precies de onderhoudsfrequentie per toestel? Kan je dat onderhoud bovendien zelf doen of heb je de tussenkomst van een erkend technicus nodig? Bouwsite Livios geeft een overzicht. [naar artikel]
In de lente krijgen onze planten frisse, groene bladeren en zie je overal de bloesems opduiken. Het is nu dan ook hét ideale moment om na te denken over welke haagplanten het beste bij je tuin passen. Maar hoe kies je uit die eindeloze lijst met soorten? En hoe voel je dat dan in je portemonnee? Bouwsite Livios vroeg tuinaannemer Jeamie Hendrickx naar zijn beste tips. [naar artikel]
Wie zich een Mercedes GL aanschaft, betaalt op vijf jaar 22.737 euro verkeersbelasting. Eigenaars van de hybridevariant, de Mercedes GLE500e, betalen slechts 2.702 euro. "Onverantwoord", vindt Björn Rzoska van Groen. Want de hybridemotor is niet meer dan een excuus om minder belastingen te betalen, en wordt amper gebruikt. [naar artikel]
Met koplampen in de vorm van slagtanden, een 3D-instrumentarium en een volledig elektrische versie gaat de nieuwe Peugeot 208 de vele concurrenten... [naar artikel]
De elektromotor van de toekomst komt niet uit China, Duitsland of de VS, maar uit de garage van Hasselaar Peter Leijnen. “Ons type elektromotor wordt de nieuwe norm voor de aandrijving van elektrische auto’s”, aldus Leijnen, die ooit nog werkte voor Philips Hasselt. [naar artikel]
De verkoop van volledig elektrische auto’s is de eerste zeven maanden van het jaar met 75 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Febiac. Als we ook hybride wagens meetellen, heeft één op de vijf nieuwe auto’s een elektromotor. [naar artikel]
Het Belgisch-Amerikaanse Cosmic Aerospace gaat zijn gloednieuwe en revolutionaire elektromotor voor vliegtuigen verder ontwikkelen en testen onder de vleugels van DronePort in Sint-Truiden. Die motor is bestemd voor een nieuw volledig elektrisch vliegtuig dat Cosmic Aerospace bouwt in Denver (Colorado, VS). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.