Van energieleverancier veranderen is tegenwoordig een koud kunstje. Het gaat zelfs zo makkelijk dat het steeds vaker fout loopt, zeker nu er voor elke klant gevochten wordt. Zo regent het de laatste tijd klachten over Gaele, de energiemakelaar van Test Aankoop. Die zet klanten automatisch over naar een nieuwe energieleverancier. “En plots zat ik zonder ik het wou bij een leverancier die ik helemaal niet kende.” [naar artikel]
In ons land bestaan er verschillende bedrijven die je helpen om een goedkopere energieleverancier te vinden. Doorgaans wordt de overstap volledig voor je geregeld. En dat durft al eens foutlopen. Volgens HLN.be zijn er veel klachten over Gaele, de energiemakelaar van Test Aankoop. Die zou klanten koppelen aan een andere leverancier zonder dat zij daar […] [naar artikel]
Bij het Radio 2-programma ‘De inspecteur’ hebben ze heel wat klachten binnengekregen over Gaele, het online platform van consumentenorganisatie Test Aankoop dat mensen helpt om te besparen op hun energiefactuur. Er zouden onder meer al overstappen zijn geregeld zonder dat mensen daar hun toestemming voor gaven. [naar artikel]
Test Aankoop kreeg in de eerste helft van 2019 ruim duizend klachten binnen over foute energiefacturen, veel meer dan de vorige jaren. De meeste klachten gaan over foute eindafrekeningen waarbij soms nog duizenden euro opgelegd moeten worden. Zo moet Joke Verwaest uit Mol plots nog 1.941 euro bijbetalen. [naar artikel]
Bij het Radio 2-programma ‘De inspecteur’ hebben ze heel wat klachten binnengekregen over Gaele, het online platform van consumentenorganisatie Test Aankoop dat mensen helpt om te besparen op hun energiefactuur. Er zouden onder meer al overstappen zijn geregeld zonder dat mensen daar hun toestemming voor gaven. [naar artikel]
“Mogen we u enkele vraagjes stellen? Geheel vrijblijvend.” En niet veel later heb je – zonder het te beseffen – een contract aan je been. Deur-aan-deurverkopers van energieleverancier Luminus houden er vaak erg agressieve en soms zelfs frauduleuze praktijken op na, zo blijkt uit een resem klachten bij Test Aankoop. [naar artikel]
Test Aankoop lanceert in samenwerking met de energie-adviseur ENBRO de website Gaele. Die gratis website zoekt uit welk energietarief het meest voordelig is. Zo kunnen consumenten volgens de belangenorganisatie tot 250 euro per jaar besparen. Hoewel consumenten al meer dan tien jaar kunnen kiezen bij welke energieleverancier ze klant zijn, is vandaag een derde van […] Het bericht Test Aankoop lanceert website die voordeligste energietarief uitzoekt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
hasselt “Mogen we u enkele vraagjes stellen? Geheel vrijblijvend.” En niet veel later heb je – zonder het te beseffen – een contract aan je been. Bij Test Aankoop regent het klachten over deur-aan-deurverkopers van energieleverancier Luminus. [naar artikel]
brusselTest-Aankoop kreeg in de eerste helft van 2019 ruim duizend klachten binnen over foute energiefacturen, veel meer dan de vorige jaren. De meeste klachten gaan over foute eindafrekeningen waarbij soms nog duizenden euro’s moeten worden opgelegd. In één geval zelfs 7.000 euro. [naar artikel]
Test Aankoop heeft via haar online formulier 6.000 klachten gekregen over geannuleerde reizen. Dat maakt de consumentenorganisatie donderdag bekend. Het merendeel van de klachten gaat over drie luchtvaartmaatschappijen: Ryanair, Brussels Airlines en TUI. [naar artikel]
“Mogen we u enkele vraagjes stellen? Geheel vrijblijvend.” En niet veel later heb je – zonder het te beseffen – een contract aan je been. Deur-aan-deurverkopers van energieleverancier Luminus houden er vaak erg agressieve en soms zelfs frauduleuze praktijken op na, zo blijkt uit een resem klachten bij Test Aankoop. [naar artikel]
Test Aankoop lanceert in samenwerking met de energie-adviseur ENBRO de website Gaele. Die gratis website zoekt uit welk energietarief het meest... [naar artikel]
“De manier waarop energieleverancier Luminus klanten lokt in de filialen van Mediamarkt, is misleidend.” Dat zegt consumentenorganisatie Test Aankoop op basis van verschillende klachten en eigen onderzoek. De verkopers van Luminus knopen een gesprek aan door klanten waardebonnen voor Mediamarkt aan te bieden. [naar artikel]
Al voor de tweede maal in een jaar tijd opent de Economische Inspectie een onderzoek naar energieleverancier Mega. Zowel bij de Ombudsman Energie als Test Aankoop regent het klachten van klanten wiens voorschotfactuur plots verdubbelt of waarvan het vast contract ongevraagd in een variabel verandert. [naar artikel]
Een eindafrekening van bijna 2.000 euro in de bus krijgen. En dat terwijl je verbruik en maandelijkse bijdragen amper veranderd zijn en je de vorige jaren zelfs geld terugkreeg. Het is maar een van de ruim 1.000 klachten over torenhoge energiefacturen waarmee Test Aankoop sinds begin dit jaar overspoeld wordt. De consumentenorganisatie waarschuwt: “Controleer elke maand nauwgezet je factuur.” [naar artikel]
Een eindafrekening van bijna 2.000 euro in de bus krijgen. En dat terwijl je verbruik en maandelijkse bijdragen amper veranderd zijn en je de vorige jaren zelfs geld terugkreeg. Het is maar een van de ruim 1.000 klachten over torenhoge energiefacturen waarmee Test Aankoop sinds begin dit jaar overspoeld wordt. De consumentenorganisatie waarschuwt: “Controleer elke maand nauwgezet je factuur.” [naar artikel]
Test Aankoop heeft een klacht ingediend bij de Economische Inspectie en de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) tegen de bedrijven Switch en SFAM. De consumentenorganisatie ontving sinds september 2020 al 466 klachten over het gedwongen sluiten van bepaalde contracten na aankoop van een Apple-product. Dat meldt Test Aankoop dinsdag. [naar artikel]
Een factuur van 145 euro voor een weekje gas. Of nog: 522,78 euro voor nog geen maand energie. Verschillende oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) krijgen de laatste dagen een torenhoge factuur van noodleverancier Fluvius in de bus. Al krijgen ze die niet altijd terecht. De federale ombudsman voor energie ontvangt tientallen klachten per dag. Fluvius erkent het probleem. [naar artikel]
Energieleverancier Mega, die de voorbije maanden in opspraak kwam door extreem hoge voorschotfacturen voor elektriciteit en aardgas aan te rekenen, engageert zich om bij klanten die hun factuur via mail betwisten, geen aanmaningsprocedure op te starten. De belofte komt er na overleg met consumentenorganisatie Test Aankoop. [naar artikel]
Klanten van energieleverancier Mega zullen voortaan rechtstreeks in hun klantenruimte een voorgestelde verhoging van aanbetaling kunnen aanvaarden, wijzigen of weigeren zonder dat ze daarvoor telefonisch contact met Mega moeten opnemen. Mega engageerde zich daartoe na een gesprek met Test-Aankoop, zo meldt die laatste. [naar artikel]
De ‘persoonlijke energiemakelaar’ Gaele, waarvoor Testaankoop samenwerkt met energiemakelaar ENBRO, krijgt forse tegenwind. Is Testaankoop nog een onafhankelijke waakhond die de consument beschermt of een gewone producent die zijn eigen product probeert te slijten? Op donderdag 17 mei werd Gaele aan de wereld voorgesteld. Op zowat alle nieuwssites, aan beide kanten van de taalgrens, verschenen [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.