Bijna de helft (48 procent) van de particuliere autobezitters in België is van plan om als volgende wagen een elektrische of hybride wagen te kopen. Dat blijkt uit de resultaten van een bevraging van 1.057 Belgen door consultancybureau Deloitte. Vorig jaar was dat nog maar 33 procent van de Belgische consumenten. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
In tegenstelling tot de voorbije jaren hebben marters dit jaar minder autoschade veroorzaakt. Dat blijkt uit cijfers van automobilistenvereniging VAB. Toch blijft het cijfer hoog, en bovendien zijn er nu zelfs het hele jaar door pechgevallen door marters. Vooral eigenaars van elektrische of hybride wagens moeten uitkijken, want voor hen kunnen de kosten hoog oplopen. [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
16:00 Het toneelgezelschap FC Bergman kleurde afgelopen zomer met de filmtentoonstelling 'Ne Mobliez Mie' de heropening van het Kasteel van Gaasbeek. De expo is bij Toneelhuis in Antwerpen vertaald in een t... [naar artikel]
Het bezit en het gebruik van een auto betekent in ons land een serieuze hap uit ons budget. Dat voelen we allemaal aan de lijve en dat blijkt ook uit een berekening van LeasePlan. België behoort tot de tien duurste Europese landen voor autobezitters. Rijden met een diesel – genre Renault Clio of Volkswagen Golf – kost in België 537 euro per maand voor een diesel en 547 euro voor een benzinewagen. “België belast vooral het bezit van een auto en minder het gebruik”, zegt Pieter Waegenaer van LeasePlan [naar artikel]
Er komen almaar meer klachten van autobezitters die na de vervanging van de beruchte sjoemelsoftware in hun auto af te rekenen krijgen met defecten. De auto's vallen stil, er moeten onderdelen vervangen worden en ze verbruiken meer diesel. Volgens de eigenaars is dat een direct gevolg van de software-update. De Volkswagengroep ontkent dat. [naar artikel]
De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) heeft een schikking van 120 miljoen dollar getroffen met autobezitters die claimden dat hun wagens... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.