VRT NWS

02/02/2022 - 14:21
"Misdaadauteur en Leuvenaar Jo Claes protesteert met een scherpe open brief tegen de plannen van het stadsbestuur om een nieuw onthaalgebouw te bouwen op de historische Grote Markt. De auteur noemt de plannen voor een extra, moderne verdieping bovenop het wijkkantoor van de politie "misdadig" en "respectloos"."

1. Misdaadauteur Jo Claes schrijft boze open brief over nieuw onthaalgebouw Leuven: "Gedrocht zonder respect voor erfgoed" (02/02/2022 - VRT NWS)

Misdaadauteur en Leuvenaar Jo Claes protesteert met een scherpe open brief tegen de plannen van het stadsbestuur om een nieuw onthaalgebouw te bouwen op de historische Grote Markt. De auteur noemt de plannen voor een extra, moderne verdieping bovenop het wijkkantoor van de politie "misdadig" en "respectloos". [naar artikel]

2. Nieuw onthaalgebouw loodst Rubenshuis de 21ste eeuw in (16/03/2021 - Gazet van Antwerpen)

Het Rubenshuis zal tegen 2024 een fameuze upgrade krijgen. Dinsdag werd in Antwerpen het concrete ontwerp van het nieuwe onthaalgebouw van het kunstmuseum voorgesteld. Robbrecht en Daem architecten realiseren het ambitieuze project. [naar artikel]