De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]
Voor het eerst sinds 2017 stijgt de tevredenheid onder de reizigers van De Lijn. Het wordt een uitdaging om de opwaartse trend aan te houden na de coronacrisis. [naar artikel]
Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]
Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]
De Lijn heeft in de eerste acht maanden van het jaar de vervoerbewijzen van 1,8 miljoen reizigers gecontroleerd, een record. Iets meer dan 46.000 mensen – of 2,6 procent van de gecontroleerde reizigers – kregen een pv voor zwartrijden, meldt de openbaarvervoermaatschappij. [naar artikel]
Waar zijn de reizigers van De Lijn naartoe? Telewerk, slechte dienstverlening en een andere telmethode maken dat de vervoersmaatschappij haar passagiersaantallen de dieperik in zag gaan. Voor het eerst sinds 2016 gaf De Lijn concrete cijfers vrij. [naar artikel]
22:04 De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij a... [naar artikel]
18:41 Amper 40 procent van de reizigers van De Lijn is tevreden over de stiptheid van de bussen en de trams. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers […] Het bericht Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vorig jaar heeft vervoersmaatschappij De Lijn 518,8 miljoen reizigers geteld op haar bussen en trams. Dat zijn er 11,1 miljoen of 2,1 procent minder dan in 2015. Dat blijkt uit het dinsdag voorgestelde jaarverslag van De Lijn. [naar artikel]
Busbedrijf Reizen Lauwers uit Boechout is tevreden met de extra ritten die vervoersmaatschappij De Lijn met hun autocars gaat doen. De Lijn zet de bussen al een maand in om reizigers in tijden van corona meer te kunnen spreiden. Na de verlengde herfstvakantie, wordt het aantal ritten met die autocars nog uitgebreid. [naar artikel]
De Lijn heeft in de eerste 8 maanden van het jaar de vervoerbewijzen van 1,8 miljoen reizigers gecontroleerd, een record. Iets meer dan 46.000 mensen - of 2,6 procent van de gecontroleerde reizigers - kregen een pv voor zwartrijden. [naar artikel]
Nooit eerder waren reizigers zo weinig tevreden over De Lijn. 62% van de bevraagde reizigers geeft de Vlaamse vervoersmaatschappij een algemene score van minstens 7 op 10 en dat is de laagste score ooit. De grootste frustratie is de stiptheid van de trams en bussen. “We maken een lijst op van alle zwarte punten in het verkeer en geven die door aan de lokale besturen”, reageert De Lijn. [naar artikel]
De Lijn verloor in vijf jaar tijd negentien miljoen reizigers. Onze reporter, nog wel een dagelijkse gebruiker, kan het wanbeleid niet meer aanzien. 'Is dit allemaal toeval?', vraagt hij zich af. [naar artikel]
De Lijn komt pas volgend jaar voor het eerst met reizigersaantallen op basis van haar nieuwe telsysteem. Dat vernam De Tijd. Daardoor kan de openbaarvervoersmaatschappij meer dan twee jaar lang niet vertellen hoeveel mensen ze precies vervoert. [naar artikel]
De Lijn komt pas volgend jaar voor het eerst met reizigersaantallen op basis van haar nieuwe telsysteem. Dat vernam De Tijd. Daardoor kan de openbaarvervoersmaatschappij meer dan twee jaar lang niet vertellen hoeveel mensen ze precies vervoert. “We weten nu veel meer over de onderneming, dan twee jaar geleden”, aldus Marc Descheemaecker vrijdag bij Radio 1. [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van... [naar artikel]
De gemiddelde prijs van een abonnement bij De Lijn is sinds 2012 met 33 procent gestegen. Voor andere vervoersbewijzen, zoals biljetten of rittenkaarten, betaalden de reizigers gemiddeld 21 procent meer dan zes jaar geleden. Dat blijkt uit berekeningen van De Lijn, waarover De Tijd vandaag bericht. Vooral abonnementen zijn fors duurder geworden. Dat is te […] Het bericht Abonnement De Lijn derde duurder verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Waar zijn de reizigers van De Lijn naartoe? Telewerk, slechte dienstverlening en een andere telmethode maken dat de vervoersmaatschappij haar passagiersaantallen de dieperik in zag gaan. Voor het eerst sinds 2016 gaf De Lijn concrete cijfers vrij. Daaruit blijkt dat De Lijn het een stuk slechter doet dan de Brusselse MIVB en spoorwegmaatschappij NMBS, al verliezen ze alle drie reizigers sinds corona. Reizigersorganisatie TreinTramBus is niet verbaasd. “De dienstverlening blijft problematisch, zeker in de steden.” [naar artikel]
Vorig jaar heeft vervoersmaatschappij De Lijn 518,8 miljoen reizigers geteld op haar bussen en trams, 11,1 miljoen of 2,1 procent minder dan in 2015. Dat blijkt uit het jaarverslag van De Lijn. [naar artikel]
Vier keer vaker dan twee jaar geleden schrapte De Lijn in 2019 busritten, omdat er geen chauffeur waren om ze uit te voeren. “Als er een buslijn is, moet ze rijden. Anders zal De Lijn reizigers verliezen”, klinkt het bij reizigersorganisatie TreinTramBus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.