Het Laatste Nieuws

RECENSIE. Stromae bevestigt in eerste Brusselse try-out sinds jaren zijn status als wereldster

22/02/2022 - 23:49
"Zijn naam gonst over de hele wereld, maar weerklonk eindelijk weer luidop in ‘zijn Brussel’. Na zeven jaar onzichtbaarheid werd Stromae in Paleis 12 weer vlees, bloed en lijpe beats met Brusselse branie. “Ik ben een hoerenzoon”, klonk het grijnzend in de gloednieuwe openingssong. “Maar eens je daar vrede mee hebt, is er eigenlijk geen probleem.”"

1. RECENSIE. Stromae bevestigt in eerste Brusselse try-out sinds jaren zijn status als wereldster (22/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Zijn naam gonst over de hele wereld, maar weerklonk eindelijk weer luidop in ‘zijn Brussel’. Na zeven jaar onzichtbaarheid werd Stromae in Paleis 12 weer vlees, bloed en lijpe beats met Brusselse branie. “Ik ben een hoerenzoon”, klonk het grijnzend in de gloednieuwe openingssong. “Maar eens je daar vrede mee hebt, is er eigenlijk geen probleem.” [naar artikel]

2. Wereldster Billie Eilish is grote fan van Stromae: “Hij is echt een genie” (26/02/2019 - Het Laatste Nieuws)

Ze is nog maar 17, maar verovert de wereld in sneltempo met haar muziek. Billie Eilish is hot and happening. Studio Brussel-presentatrice Eva De... [naar artikel]

3. “Verover de VS, Stromae”: Paul Van Haver schittert als wereldster op rode loper van prestigieuze Met Gala in New York (03/05/2022 - Het Belang van Limburg)

De Belgische zanger en ontwerper Paul Van Haver, wereldwijd beter bekend als Stromae, was maandagavond 2 mei van de partij op het Met Gala. Op het jaarlijkse evenement onder leiding van Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour worden uitsluitend A-listers uitgenodigd en daar hoort onze landgenoot nu helemaal bij. Hij verscheen op de rode loper in een opvallend geruit pak. [naar artikel]

4. Stromae leert als wereldster de keerzijde van het succes kennen: “Z’n liefdesleven blijft een taboe” (18/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het moet tot z’n eigen verbazing geweest zijn dat ‘Alors On Danse’ - in 2010 nog als ‘les in componeren’ op YouTube geplaatst - zo snel de wereld rondging. Maar Stromae blijft nuchter onder het immense succes. Hij weet dat er hem twee dingen te doen staan: snel een opvolger uitbrengen én alle rechten in eigen beheer houden. Voor de tweede keer gooit hij de letters van ‘Maestro’ door mekaar, en creëert ‘Mosaert’, het bedrijf. Het is 2011 en Stromae wordt zakenman. Tegelijk leert de artiest ook de keerzijde van het succes kennen. Details over z’n liefdesleven belanden op de voorpagina’s van magazines een filmpje waarin hij belaagd wordt gaat viraal op YouTube. “Willen jullie me op m'n bek zien gaan? Dan krijgen jullie dat.” [naar artikel]

5. RECENSIE. Shawn Mendes, de bescheiden wereldster (10/03/2019 - Het Belang van Limburg)

Zes seconden, zo lang duurde het voor Shawn Mendes om zichzelf op de kaart te zetten via korte filmpjes op het internet. Zondagavond had de Canadese popster niet langer nodig om ook het Belgische publiek volledig in te pakken. [naar artikel]

6. RECENSIE: ‘Nonante-Cinq’ van Angèle: popprinses wordt wereldster (03/12/2021 - Gazet van Antwerpen)

In de nacht van donderdag op vrijdag - het moment van haar 26ste verjaardag- lostte Angèle plots haar nieuwe plaat. Dat was vroeger dan voorzien, en geen impulsieve beslissing. Dergelijke stunts genereren aandacht op een moment dat de ene grote naam na de andere met nieuw werk komt. En gezien de kerstperiode het moment is dat platenfirma’s het leeuwenaandeel van hun omzet draaien, komt het erop aan om op te vallen. Met Nonante-Cinq heeft de Belgische zangeres opnieuw een uitstekende popplaat gemaakt. [naar artikel]

7. RECENSIE. ‘Midnights’ van Taylor Swift: creatieve slapeloosheid van een wereldster*** (21/10/2022 - Het Belang van Limburg)

Na twee jaar in het teken van heropnames van vorige albums is Taylor Swift (32) terug met nieuw werk. ‘Midnights’ is haar tiende studioalbum, waarin ze haar nachtelijke overpeinzingen doorheen het leven deelt met de wereld. Ze grijpt daarbij terug naar haar kenmerkende pop en blinkt opnieuw uit in haar teksten. En toch, ergens knaagt een beetje dat gevoel dat zich definieert als ‘op je honger blijven zitten’. [naar artikel]

8. RECENSIE. Wereldster Elton John neemt zonder greintje nederigheid afscheid van Belgisch publiek, en hij heeft groot gelijk (28/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

Zelden zag je zo’n divers publiek van alle leeftijden in het Antwerpse Sportpaleis. Het moment was dan ook éindelijk daar. Drie jaar nadat we de tickets op de kop tikte, nam Elton John afscheid van zijn Belgische fans. Gelukkig was het het wachten waard, want de Britse ‘rocketman’ lanceerde ons naar een hoger niveau van muziekappreciatie. En ja, hij eiste daar zijn staande ovaties voor in ruil. Gelijk had hij. [naar artikel]

9. Stromae: "Ik weet zelfs niet of Stromae ooit terugkeert" (03/06/2017 - De Redactie)

Begin dit jaar kondigde Paul Van Haver aan dat hij zijn muzikale carrière voor onbepaalde tijd on hold zet en voorlopig lijkt daar nog geen verandering in te komen, al blijft hij achter de schermen wel bezig met muziek. [naar artikel]