Door de oorlog in Oekraïne zitten de benzine- en dieselprijs op een recordkoers. De regeringspartijen zitten de komende dagen en weken samen om te bekijken hoe ze die prijzen kunnen drukken. Er is wel wat speelruimte als je weet dat bijna de helft van de prijs die je aan de pomp betaalt uit heffingen bestaat. […] [naar artikel]
De maximumprijs van benzine is vandaag boven de 1,6 euro per liter gestegen, voor de eerste keer sinds oktober 2014. In Nederland zijn de prijzen aan de pomp zelfs al tot boven de 2 euro geklommen. Is dat binnenkort ook bij ons het geval? “Ons land werkt met een maximumprijs, waardoor geen enkele distributeur daarboven kan gaan”, legt Jean-Benoît Schrans van de Belgische Petroleum Federatie uit bij HLN LIVE. “In Nederland is men vrij om de prijs te kiezen, dus in dat opzicht heeft de Belgische consument een zekere bescherming.” [naar artikel]
Mira, een 13-jarig meisje dat kampt met ernstige meervoudige beperkingen, zet de jongste tijd reuzenstappen voorwaarts in haar motorische ontwikkeling. “We zijn echt onder de indruk van wat die Noorse ‘stapmachine’ teweegbrengt bij onze dochter. De Innowalk is een gamechanger voor wie (opnieuw) moet leren stappen, maar helaas peperduur in aankoop”, zeggen Daan Materné en Vicky Coupé. Daarom doen ze een oproep aan de overheid om de prijs te helpen drukken. [naar artikel]
Energiecheques, btw-verlaging, blokkeren van de gasprijzen: de regering heeft heel wat tools in handen om iets te doen aan de stijgende energiefactuur. Maar wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende methodes en wie doet er het grootste voordeel mee? Een overzicht. [naar artikel]
We nemen met z’n allen al behoorlijk wat maatregelen om energie te besparen en verwachten meer van de overheid om hetzelfde te doen. Dat blijkt uit een online bevraging over de torenhoge energieprijzen bij ruim 2.300 respondenten via HLN.be. [naar artikel]
‘De auto is de melkkoe van de staat’, hoor je vaak. Maar klopt het ook? Onze autospecialist Joost Bolle zocht het uit en beaamt: “In geen enkel Europees land verdient de overheid zo zwaar aan ons bezit én gebruik van een auto als in België. Voor een particulier, die geen kosten of btw in mindering kan brengen, is een nieuwe auto meer dan ooit een slechte investering.” Hij geeft 7 tips om kosten te besparen. [naar artikel]
‘De auto is de melkkoe van de staat’, hoor je vaak. Maar klopt het ook? Onze autospecialist Joost Bolle zocht het uit en beaamt: “In geen enkel Europees land verdient de overheid zo zwaar aan ons bezit én gebruik van een auto als in België. Voor een particulier, die geen kosten of btw in mindering kan brengen, is een nieuwe auto meer dan ooit een slechte investering.” Hij geeft 7 tips om kosten te besparen. [naar artikel]
De stad Brussel heeft geen nieuwe danstaks ingevoerd. De taks die nu ook het café Bonnefooi in de Steenstraat moet betalen, bestaat al sinds de [naar artikel]
Imade Annouri is Vlaams parlementslid namens Groen. [naar artikel]
In november vorig jaar kreeg zanger Arno Hintjens te horen dat hij pancreaskanker heeft. Na een operatie en een behandeling is hij toch weer gaan optreden, tussen de lockdowns door. Op 21 mei wordt hij 72 en dan komt zijn nieuwe album uit, “Vivre”. En op Canvas start de driedelige documentaire “Charlatan” van zijn goede vriend Dominique Deruddere, over zijn 50-jarige carrière. Arno vertelde erover in “De afspraak” op Canvas. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.