Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De... [naar artikel]
Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad dinsdag. [naar artikel]
03:00 Diesels, benzines en hybrides verliezen de komende jaren geleidelijk hun fiscale voordeel als bedrijfswagen, ten faveure van de emissieloze elektrische auto. Tien vragen en antwoorden over de nieuwe b... [naar artikel]
01:00 Ongeziene kloof tussen nieuwe diesels en benzines [naar artikel]
Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad dinsdag. [naar artikel]
Toekomstige auto’s zullen moeten voldoen aan strengere uitstootnormen. Die normen dicteren vanaf 2025 dus hoe de automarkt eruit zal zien. Benzines en diesels moeten nog zuiverder worden, maar ook voor elektrische auto’s worden de eerste beperkingen van kracht. En natuurlijk zullen er gevolgen zijn voor het budget. Onze mobilteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er allemaal verandert. [naar artikel]
Alleen al omdat hij de afgelopen jaren de populairste auto bij de bedrijfswagens was. De Mercedes A-Klasse (zie foto boven) werd enkele jaren geleden in het nieuw gestoken, waarbij vooral het nieuwe interieur met dubbel doorlopend scherm opvalt, een technologie die hij overnam van de toenmalige S-Klasse, het vlaggenschip van Mercedes. De A-Klasse heeft ook een heel divers motorenpalet, van benzines en diesels tot een plug-in hybride aandrijflijn die hem als bedrijfswagen fiscaal zeer interessant maakt. [naar artikel]
Wie met de auto Gent en Antwerpen binnen wil, zal dat vanaf 2031 niet meer met een dieselwagen kunnen doen. En vier jaar later worden ook alle benzinewagens geweerd uit het stadscentrum. Het is een gevolg van een beslissing van de Vlaamse regering, die de nieuwe normen voor de lage emissiezones (LEZ) vastlegde. Kan je er dan niet meer rijden? En wat met brommers en bussen? Zeker is alvast dat Vooruit, kanshebber om in een volgende Vlaamse regering te zitten, de strengere normen wil terugdraaien. [naar artikel]
Lees dit artikel: Meer winstgevend dan auto’s, horloges of kunst: uw wijnkelder Volgens gegevens van het onderzoeksbureau Knight Frank, waarover The Times bericht, zijn zeer goede flessen wijn in 10 jaar tijd 127 procent in waarde gestegen. Uw kelder kan u geld opleveren. De waarde van echt goede wijn is in 2020 met 13 procent gestegen. Dat is beter dan auto’s (6 procent), horloges (5 procent) of […] Lees dit artikel: Meer winstgevend dan auto’s, horloges of kunst: uw wijnkelder [naar artikel]
In Europa zijn hybride en elektrische auto’s voor de eerste keer in de geschiedenis populairder geworden dan dieselwagens. Dat blijkt... The post Europeanen kopen nu meer hybride en elektrische auto’s dan diesels appeared first on Business AM. [naar artikel]
Uit een vergelijking van leasemaatschappij Leaseplan blijkt dat de elektrische bedrijfswagen qua kostprijs steeds meer kan concurreren met benzines en diesels. In de middenklasse is hij nu al goedkoper. Maar de infrastructuur blijft “hopeloos” achter. [naar artikel]
De Belg blijft verknocht aan zijn auto. Het aantal nieuw ingeschreven auto's in België is er vorig jaar opnieuw op vooruitgegaan. Er werden precies... [naar artikel]
Uit een vergelijking van leasemaatschappij Leaseplan blijkt dat de elektrische bedrijfswagen qua kostprijs steeds meer kan concurreren met benzines en diesels. In de middenklasse is hij nu al goedkoper. Maar de infrastructuur blijft “hopeloos” achter. [naar artikel]
Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]
Een zware klap voor ‘dieselhoofdstad’ Frankfurt, zo wordt de uitspraak van een Duitse rechtbank genoemd die eist dat de stad vanaf februari volgend jaar vervuilende diesels weert. Vanaf september 2019 mogen diesels ouder dan vijf jaar het centrum niet meer in. De ban treft 60.000 inwoners en een veelvoud aan forenzen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Formule 1 is opnieuw winstgevend geworden De Formule 1 is opnieuw winstgevend geworden. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar kon het evenement immers een positief resultaat voorleggen, nadat vorig jaar onder invloed van de coronapandemie tijdens diezelfde periode aanzienlijke verliezen moesten worden geboekt. Belangrijk daarbij was dat de wedstrijden het voorbije kwartaal opnieuw voor het publiek toegankelijk waren. Uitzendrechten De […] Lees dit artikel: Formule 1 is opnieuw winstgevend geworden [naar artikel]
01:02 Na een jarenlange sterke stijging is de verkoop van hybride benzines vorig jaar amper vooruitgegaan. Een fiscale verstrenging en de nieuwe Europese uitstoottest maakten de alternatieve aandrijving een... [naar artikel]
De van oorsprong Russische berichtenapp Telegram overweegt een beursgang in de Verenigde Staten, eenmaal het winstgevend is en de marktomstandigheden gunstig zijn. Dat zeggen twee anonieme bronnen aan de Financial Times. Topman Pavel Durov van Telegram wil in een interview met de zakenkrant geen precieze timing of locatie noemen, maar laat wel uitschijnen dat het bedrijf waarschijnlijk volgend jaar al winstgevend is. [naar artikel]
13:26 Het socialemediaplatform X, het vroegere Twitter, zal vanaf 2024 winstgevend zijn. Dat zei CEO Linda Yaccarino in een bijwijlen erg ongemakkelijk interview tijdens de Code Conference. [naar artikel]
Het aantal nieuw ingeschreven auto's in België is er vorig jaar licht op vooruitgegaan. Er werden precies 549.632 nieuwe auto's ingeschreven, en... [naar artikel]
De CO2-uitstoot van personenwagens is na een jarenlange daling vorig jaar opnieuw gestegen, in België zelfs met 4%. De reden? “We vervangen diesels door benzineauto’s, terwijl die fors meer CO2 uitstoten”, aldus docent autotechnologie Mark Pecqueur. [naar artikel]
De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.