Honda heeft eindelijk opnieuw een grote toermotor in het gamma. De NT1100 moet het gat tussen de Gold Wing en avontuurlijke Africa Twin vullen met zijn rijkelijke uitrusting en vlot stuurkarakter. Het prijskaartje zit ook nog eens goed, maar of dat volstaat om onze motorexpert Arno Jaspers te overtuigen? “Honda bewandelt als geen ander de grens tussen efficiënt en doodsaai.” [naar artikel]
Ducati’s Desert is een motor die letterlijk en figuurlijk van de gebaande paden afwijkt. Hij is gemaakt voor 50/50 gebruik offroad en op het asfalt, en dat is toch wel wat anders dan de sportieve baanmachines waarvoor de Italianen bekend staan. Het design mag er uiteraard weer wezen en onze motorexpert Arno Jaspers was ook onder de indruk van de prestaties: “De DesertX biedt veel toercomfort, indrukwekkende offroadcapaciteiten en toch ook de power en sensaties die je van een Duc kunt verwachten.” [naar artikel]
Gasgas is een Spaans motormerk dat in 2019 opgekocht werd door de Pierer AG. Die industriereus is de drijvende kracht achter de merken KTM en Husqvarna en de eerste nieuwe Gasgas is dan ook weinig meer dan een kopie van een ouder KTM model. Nota bene eentje dat we ook al zagen opduiken met Husqvarna kleuren. Onze motorexpert Arno Jaspers trok er op uit met de Gasgas 700SM en zocht uit waar nu net de subtiele verschillen zitten: “De adrenaline druipt er vanaf: op deze motor is je rijbewijs altijd in gevaar.” [naar artikel]
Ducati wil een supersportieve motorfiets bouwen die ook toegankelijk is voor opstappers. Net zoals in de autowereld wordt dat dan meestal een beest van een voertuig dat gevangen zit in een kooi van elektronische snufjes. Van zodra het ABS, de tractiecontrole en andere gadgets uitgaan, eindigt het regelmatig in een vangrail of in een viraal filmpje. Hoe onze motorexpert Arno Jaspers het ervan afbracht tijdens een eerste circuittest in Almeria? “Looks, power, merkimago… de Ducati Streetfighter V4S heeft het allemaal. Al is er uiteraard nog het prijskaartje.” [naar artikel]
Kawasaki maakt jaar na jaar gewaagdere modellen. Het nieuwste waar de Japanse motorfabrikant mee uitpakt: de Ninja ZX-4RR. Deze sportmotor is een bommetje voor beginners die houden van hoogtoerige viercilinders, maar vooral ook een flashback naar de coole ZXR-400 uit de jaren 90. Onze motorexpert Arno Jaspers mocht er een eerste testrit mee maken op het Spaanse circuit van Calafat en kwam met gemengde gevoelens terug. [naar artikel]
Triumph wil de Japanse merken het vuur aan de schenen leggen in de middenklasse. De Britten pakken daarom uit met de Tiger 660 Sport, een alleskunner die moet uitblinken met zijn gebruiksgema, en elektronische snufjes. De VW Golf onder de moto's, zeg maar. Onze motorexpert Arno Jaspers testte hem uit op de Portugese kronkelwegen bij Lissabon: “Deze uitrusting is ongezien in deze prijsklasse.” [naar artikel]
Yamaha pakt uit met drie nieuwe elektrische fietsen onder de eigen merknaam. Met een stadsfiets, gravelbike en een freeride mountainbike is het Japanse merk meteen aanwezig in de populairste segmenten. Onze mobiliteitsexpert Arno Jaspers testte de stadsfiets Yamaha Crosscore RC en denkt dat de Japanners wel eens hoge ogen kunnen gooien. “Dertig jaar ervaring, dat voel je vanaf de eerste trapomwenteling.” Wat doet Yamaha goed? En wat kan er beter? [naar artikel]
Nu alle grote automerken al elektrische wagens hebben, kan de wereld van de motorfiets niet anders dan volgen. Dat een icoon als Harley-Davidson naar de beurs trekt met een apart merk voor elektrische moto’s, toont aan dat het tijd is voor de grote doorbraak. Maar hoe voelt dat, elektrisch rijden? En wat is er vandaag al op de markt? Onze auto-expert Arno Jaspers geeft de stand van zaken en vertelt wat er al op de markt is. [naar artikel]
Ducati vernieuwde zijn snelste superbike en dat betekent spektakel. Waar de Panigale V4 – met topsnelheden tot boven de 300 km/uur –in 2018 niet alleen indrukwekkend, maar ook onhandelbaar kon zijn, is het nieuwe model heel wat gebruiksvriendelijker. Onze motorexpert Arno Jaspers testte hem uit op het circuit: “Amper vijf seconden trager dan de onbetaalbare prototype-racers uit de MotoGP, maar hij is wel ridicuul duur.” [naar artikel]
Ducati vernieuwde zijn snelste superbike en dat betekent spektakel. Waar de Panigale V4 – met topsnelheden tot boven de 300 km/uur –in 2018 niet alleen indrukwekkend, maar ook onhandelbaar kon zijn, is het nieuwe model heel wat gebruiksvriendelijker. Onze motorexpert Arno Jaspers testte hem uit op het circuit: “Amper vijf seconden trager dan de onbetaalbare prototype-racers uit de MotoGP, maar hij is wel ridicuul duur.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.